Město v provincii Cordoba, severozápadně od Buenos Aires, je od té doby plné policistů a na výpadovkách jsou připraveny zátarasy.
Argentina se aspoň může těšit, že po deseti letech od startů Jorgeho Recaldeho za tým Lancia má v šampionátu továrního jezdce: třiadvacetiletého Gabriella Pozza v týmu Škoda. Loňský mistr světa skupiny N jel zatím soukromě ve Španělsku a na Kypru se Škodou Octavia Evo I, provozovanou anglickým týmem David Sutton Cars.
V Argentině měl závodit za tovární tým vedle Švéda Erikssona a Fina Gardemeistera ještě Švéd Blomqvist, ale startu se vzdal ve prospěch Pozza, který tak dostal poprvé do ruky druhou evoluční verzi Octavie WRC.
„Nejdřív vás auto ohromí, ale pak se ukáže, že se docela snadno ovládá, je tu plno elektronických vymožeností,“ pravil Pozzo po testování.
Cordobský rodák debutoval v rallye roku 1996. Po otcově fiatu sedl do VW Golf 1,6 a Subaru Impreza skupiny N. Ukázal talent a získal místo v Cordoba Teamu, sponzorovaném právě argentinskou provincií. V roce 2000 vstoupil do mistrovství světa a hned ve skupině N vyhrál Rallye Acropolis. Loni mu dala jasně titul čtyři vítězství a pět dalších umístění na stupních vítězů.
Pozzovy starty se Škodou však byly letos právě kvůli problémům argentinských sponzorů ohroženy.
„Pozzo má s octavií málo zkušeností a nečekám od něj zázraky,“ řekl šéf továrního týmu Pavel Janeba. Škoda je jako jediná značka letos bez bodu. Loni v Argentině odstoupila, do jejích vozů narazila cisterna.