Kvůli přívalům vody skončil loni závod katastrofou, když desítky tisíc lidí uvízly se svými vozy na rozbahněných silnicích či loukách sloužících jako záchytná parkoviště a do ochozů se vůbec nedostaly.
Také letos nešla doprava hladce a v neoficiálním kalendáři závodů F1 pro rok 2002 byl závod v Silverstone umístěn podmíněně s tím, že jeho statut budou ještě muset potvrdit činovníci FIA.
Licenci pro britskou grand prix má pronajatu společnost Octagon, která slíbila do trati investovat velké částky tak, aby se situace v Silverstone dramaticky zlepšila. Nyní, kdy se šeptá o vyřazení areálu z kalendáře pro příští rok, možná investoři ani nedostanou šanci dokázat, zda jejich projekt byl životaschopný.
Šéfové týmu se minulý týden sešli na francouzské trati Paul Ricard a jedním z důvodů, proč měli schůzku právě tam, mohla být snaha nahradit Silverstone právě závodem na tomto francouzském okruhu. Paul Richard má sice nyní status vědeckého testovacího centra a v jeho areálu je také usídleno testovací středisko Toyoty, ale v roce 2002 může být jako závodiště formule 1 použit.
Poslední záchranou pro Silverstone může být snaha Octagonu snížit počet diváků a také výrazně zvýšit cenu vstupenek. O možnosti, že by Silverstone o závod F1 přišel, zatím společnost uvažovat nechce..
"Nemůžeme na takovéto spekulace reagovat, vše se rozhodne 14. prosince a do té doby nebudeme tyto věci komentovat," řekla mluvčí Octagonu Maria Bellancaová.
Podle francouzské tiskové agentury AFP ještě existuje ta možnost, že na Silverstone se bude závod mimo oficiální kalendář F1. To by se však asi majitelům týmů ani FIA příliš nelíbilo.