Velká cena Číny formule 1 by měla nabídnout vzrušující podívanou. Schumacher v pravděpodobně nejrychlejším voze se bude probíjet celým statrovním polem. Na rozlehlé dráze v Šanghaji by pro něj předjíždění nemělo být problémem.
Poprvé ve své veleúspěšné kariéře vyrazí do Velké ceny formule 1 až z konce
startovního pole. "Naštěstí už je šampionát rozhodnutý. Kdyby nebyl, pak by mě samozřejmě taková chyba bolela mnohem více," řekl s tím, že neví, jak se to vlastně stalo. Schumacher v této sezoně vyhrál z patnácti závodů dvanáct a už před měsícem v Belgii slavil svůj další titul.
Dosavadním nejhorším výsledkem německého fenoména bylo 16. místo při kvalifikaci v srpnu 1995 v belgickém Spa. V Šanghaji odstartuje z deváté, předposlední řady. Za ním ještě budou rovněž neklasifikovaný Ital Bruni a Japonec Sató s Maďarem
Baumgartnerem, kteří klesli o deset příček kvůli výměně motoru.
Majitel řady rekordů ve formuli 1 neznámou situaci bere jako výzvu. "Jsem Michael Schumacher. Nepotřebuji zkoušet své jezdecké schopnosti, ale bude zajímavé, jestli udělám to, co musím," je zvědav.
Bezchybnou jízdou si připsal další pole position Rubens Barrichello. Jakmile má Schumacher jistý titul, vládne startovnímu poli už druhý závod on.
Kimi Räikkönen na Barrichella nestačil. Ale chybělo mu pouze 166 tisícin vteřiny. Alespoň si mohl říct, že je nejlepší ze zbytku startovního pole. Bude startovat druhý. David Coulthard s druhým McLarenem se těsně vešel do první desítky.
Druhý tým v Poháru konstruktérů B.A.R. v kvalifikaci prokázal, že jeho výkony v pátečních trénincích nebyli náhodném. Tedy Takuma Sató se časem až za Panisem příliš nepředvedl, a protože byl potrestán ztrátou deseti míst na startu za výměnu motoru v pátečním tréninku, začne až z osmnácté pozice. Zato Jenson Button se přiblížil hranici 1 min. 34 vteřin. Prohrál pouze s Barrichellem a Räikkönenem. Rozdíl mezi Buttonem a Satóem by napovídal rozdílné množství paliva.
Nebylo náhodou, že vozy Sauber se po předkvalifikaci vešly do nejlepší pětky. Švýcarské monoposty s motory Ferrari totiž útočily i v hlavním boji o místa na startu. A lepší byl překvapivě Felipe Massa, který si čtvrtým místem vybojoval nejlepší startovní pozici v životě. Fisichella, který bude mít v nádrži s velkou pravděpodobností jako obvykle nejvíce benzinu ze všech jezdců, začne stíhací jízdu ze sedmé pozice.
Po nepovedené předkvalifikaci musely na trať velmi brzo vozy Renault. Časy byly opět nic moc, ale jeho jezdci si vyměnili pořadí. Alonso o téměř půl vteřiny porazil Kanaďana Villeneuva, který se ve žlutomodrém kokpitu představil v první kvalifikaci vůbec.
Ve Williamsu si po trénincích hodně věřili, ale v kvalifikaci nepředvedli Ralf Schumacher ani Montoya nic výjimečného. Lepší byl mladší bratr mistra světa, který začne Velkou cenu Číny z pátého místa. Montoya těsně sáhl po nejlepší desítce.
Toyota po pátku hlásila, že je překvapena konkurenceschopností svých monopostů a nejstarší pilot seriálu Panis to potvrdil i v kvalifikaci. Po bezchybném výkonu a čase 1 min. 34,975 vteřiny si podal i Coultharda s McLarenem a Satóa z B.A.R. Bude startovat ze osmého místa.
Skvěle si počínal Mark Webber z týmu Jaguar, který po letošní sezoně ve formuli 1 končí. Porazil týmového kolegu Kliena o téměř vteřinu a půl a získal i skalp mistra světa z roku 1997 Villeneuva. Na startovním roštu bude stát na jedenácté pozici.
V Jordanu byl Nick Heidfeld o více než půl vteřiny rychlejší než nový týmový kolega Glock, porazil Kliena s Jaguarem, ale stáji dělá spíš starosti, stejně jako Minardi, kde sežene motory na příští ročník.
Vozy notoricky nejslabšího týmu formule 1 ani v Číně nepřekvapily. Baumgartner byl jasně nejpomalejší a Bruni ani letmé kolo nedokončil. Ve třetí zatáčce dostal smyk a pomalu dojel do boxů. Poslední však bude startovat jeho týmový kolega Baumgartner, který byl potrestán za výměnu motoru.
Výsledky:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 1:34.012 |
2. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +0.166 |
3. | Jenson Button | Velká Británie | B.A.R. | +0.283 |
4. | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | +0.747 |
5. | Ralf Schumacher | Německo | Williams | +0.879 |
6. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | +0.905 |
7. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Sauber | +0.939 |
8. | Olivier Panis | Francie | Toyota | +0.963 |
9. | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | +1.017 |
10. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | +1.233 |
11. | Mark Webber | Austrálie | Jaguar | +1.274 |
12. | Jacques Villeneuve | Kanada | Renault | +1.372 |
13. | Ricardo Zonta | Brazílie | Toyota | +1.398 |
14. | Nick Heidfeld | Německo | Jordan | +2.495 |
15. | Christian Klien | Rakousko | Jaguar | +2.523 |
16. | Timo Glock | Německo | Jordan | +3.128 |
17. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | bez času |
18. | Gianmaria Bruni | Itálie | Minardi | bez času |
19. | Takuma Sató | Japonsko | B.A.R. | +0.981 |
20. | Zsolt Baumgartner | Maďarsko | Minardi | +6.228 |
Na páteční tiskové konferenci při Velké ceně Číny promlouvá Michael Schumacher k Fernandu Alonsovi. |
Barrichello si projíždí nový okruh Grand prix v Číně. |
Coulthard na trati v Šanghaji při pátečním tréninku před Jaguary Kliena a Webbera. |
Technické problémy pronásledovaly 24. září Michaela Schumachera při prvním volném tréninku na premiérovou Velkou cenu Číny vozů F1. Na novém okruhu v Šanghaji zůstal světový šampion stát krátce před koncem tréninkových jízd při výjezdu z boxu a mechanici jeho nepojízdné ferrari museli odtlačit zpátky. Schumacher obsadil až patnácté místo a zcela jej zastínili piloti stáje BAR. |
Jacques Villeneuve v kombinéze týmu Renault po prvních trénincích v Šanghaji. Mistr světa z roku 1997 se po roční pauze vrátil do formule 1. |
Barrichello s Ferrari pří vítězné kvalifikaci v Číně. |
Giancarlo Fisichella se Sauberem při kvalifikaci. |
Kimi Räikkönen (vpředu) a Jenson Button jsou na tiskovou konferenci po kvalifikaci GP Číny. |
Čínští fanoušci Michaela Schumachera |
Čínští pracovníci uklízejí dráhu před kvalifikací Velké ceny v Šanghaji. |
Takuma Sató při sobotním ranním tréninku GP Číny. |
Jacques Villeneuve byl v Číně v týmu Renault nováčkem. |