Po startu opět ostrý souboj Montoya - Schumacher
Start velké ceny splnil očekávané předpoklady. Nejrychleji vyrazili vpřed Michael Schumacher s Montoyou a prali se o vedení. Navrch měl pilot Ferrari. Kolumbijec útočil dál, ale svou snahu přehnal. Narazil do levého zadního kola mistra světa, přišel o přední křídlo a musel zajet do boxů pro nové. Podle pozdějšího průběhu závodu lze soudit, že přišel o stupně vítězů, ne-li o vítězství. Trosky přední části jeho monopostu se rozletěly po trati a způsobily zmatek v zadních řadách jezdeckého pole.
Nejrychlejším jezdcem na okruhu byl v prvních kolech Rubens Barrichello s loňským modelem ferrari. Ač neodstartoval nejlépe, přehnal se brzo kolem obou mclarenů, poté renaultů a Ralfa Schumachera a v desátém kole již útočil na svého týmového kolegu. Celkem snadno se před něj dostal a začal si ihned budovat náskok. Nikdo nepochyboval o tom, že má lehčí vůz a jede na dvě zastávky. O vzrušení na dráze se postaral v šestém kole pilot Jordanu Giancarlo Fisichella, když mu začal hořet motor honda a vyjel z trati.
Barrichello se neradoval z vedení dlouho
Rubens Barrichello se neproháněl na prvním místě za jásotu ochozů na domácí trati dlouho. V sedmnáctém kole začal náhle zpomalovat, zastavil v travnaté únikové zóně a vystoupil z vozu. Nevydrželo hydraulika jeho monopostu. Brazilci už podeváté z deseti startů nebylo dopřáno domácí velkou cenu dokončit. Letos nebyl v cíli ještě ani jednou. Před prvními výměnami pneumatik jezdili v čele bratři Schumacherové stíhání dvěma renaulty a mclareny.
Ralf Schumacher se marně snažil dostat za záda svého bratra. Jak si postěžoval na tiskové konferenci těsně po závodě, neměl ideálně vyvážený monopost. David Coulthard dorážel na Jarna Trulliho, ale ten se na třetí pozici držel pevně. Ital a i pátý Button potvrzovali vzrústající konkurencischopnost Renaultu.
Ralf Schumacher vedl jen pět kol
Ve 40. kole se sice mladší Ralf dostal do vedení, ale jen díky tomu, že dosavadní lídr zajel do boxů k výměně pneumatik a dotankování paliva. Poté se pilot Williamsu snažil, co mu síly stačily, aby si vyjel dostatečný náskok před vlastní zastávkou. To se mu však nepodařilo a o pět kol později se mistr světa vrátil opět na první místo.
David Coulthard už v té době díky zastávkám v boxech na třetím místě, ale s minutovou ztrátou a se závistí mohl pouze sledovat boj o prvenství. V Brazílii byly mclareny svou výkonností blíže Renaultu než Ferrari a Williamsu.
V závěru závodu se o vzrušení staral Juan Pablo Montoya, který stíhal šestého Jensona Buttona a zajížděl rekordní kola závodu. Když v 61. kole odešel motor Jarno Trullimu, bylo jasné, že Montoya si připíše další bodík na své konto. Ale to nebylo vše.
Raikkönen se o body připravil sám
Další ránu do řad McLarenu přidal finský nástupce Miky Häkkinena Kimi Raikkönen. Mladík nezvládl čtyři kola před cílem zatáčku a pohřbil své naděje v hluboké oranici vedle trati. Montoya, který nakonec Buttona nedostihl, si připsal dva body a již druhý bodík sezony získal na své konto jezdec Toyoty Mika Salo.
Ralf Schumacher se sice v posledních kolech dokázal přiblížit bratru na méně než půl vteřiny, ale k útoku na vedoucí pozici se nedostal. Michael Schumacher si jistě dojel pro 55. vítězství kariéry. Oba bratři se sešli na dvou nejvyšších stupních podruhé v kariéře. Loni v Montrealu byl však tím šťastnějším mladší Ralf.
Obhájce titulu si udržel vedení v šampionátu s 24 body, Ralf (16) se dostal na druhé místo před stájového kolegu Juana Pabla Montoyu (14).
Výsledky:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 1h31:43.663 |
2. | Ralf Schumacher | Německo | Williams | +00:0.588 |
3. | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | +0:59.109 |
4. | Jenson Button | Velká Británie | Renault | +1:06.883 |
5. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | +1:07.561 |
6. | Mika Salo | Finsko | Toyota | +1 kolo |
7. | Eddie Irvine | Velká Británie | Jaguar | +1 kolo |
8. | Pedro De la Rosa | Španělsko | Jaguar | +1 kolo |
9. | Takuma Sato | Japonsko | Jordan | +2 kola |
10. | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | +3 kola |
11. | Mark Webber | Austrálie | Minardi | +3 kola |
12. | Kimi Raikkönen | Finsko | McLaren | +4 kola |
13. | Alexander Yoong | Malajsie | Minardi | +4 kola |
14. | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | +10 kol |
15. | Jarno Trulli | Itálie | Renault | +11 kol |
16. | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | +30 kol |
17. | Allan McNish | Velká Británie | Toyota | +31 kol |
18. | Olivier Panis | Francie | British American Racing | +46 kol |
19. | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Arrows | +46 kol |
20. | Enrique Bernoldi | Brazílie | Arrows | +52 kol |
21. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +55 kol |
22. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | +65 kol |
Stav MS:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 24 |
2 | Ralf Schumacher | Německo | Williams | 16 |
3 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | 14 |
4 | Jenson Button | Velká Británie | Renault | 6 |
5 | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | 4 |
6 | Kimi Raikkönen | Finsko | McLaren | 4 |
7 | Eddie Irvine | Velká Británie | Jaguar | 3 |
8 | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | 2 |
9 | Mark Webber | Austrálie | Minardi | 2 |
10 | Mika Salo | Finsko | Toyota | 2 |
11 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 1 |
12 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 0 |
13 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | 0 |
14 | Takuma Sato | Japonsko | Jordan | 0 |
15 | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | 0 |
16 | Olivier Panis | Francie | British American Racing | 0 |
17 | Jarno Trulli | Itálie | Renault | 0 |
18 | Pedro De la Rosa | Španělsko | Jaguar | 0 |
19 | Enrique Bernoldi | Brazílie | Arrows | 0 |
20 | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Arrows | 0 |
21 | Alexander Yoong | Malajsie | Minardi | 0 |
Pohár konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Williams | Velká Británie | 30 |
2 | Ferrari | Itálie | 24 |
3 | McLaren | Velká Británie | 8 |
4 | Renault | Francie | 6 |
5 | Jaguar | Velká Británie | 3 |
6 | Sauber | Švýcarsko | 3 |
7 | Minardi | Itálie | 2 |
8 | Toyota | Japonsko | 2 |
9 | Jordan | Velká Británie | 0 |
10 | British American Racing | Velká Británie | 0 |
11 | Arrows | Velká Británie | 0 |
Mechanik Ferrari tlačí monopost F2002 Michaela Schumachera zpět do garáže před prvními tréninky na Velkou cenu Brazílie formule 1. |
Michael Schumacher (vlevo) míjí v pátečním tréninku svého týmového kolegu z Ferrari Rubense Barrichella, který stojí po smyku na trati. |
Michael Schumacher vyjel na trať prvního tréninku na Velkou cenu Brazílie F1 s novým modelem ferrari. |
Pilot McLarenu David Coulthard míjí na trati stojícího týmového kolegu Kimiho Raikkönena. |
Michael Schumacher při tréninku na Velkou cenu Brazílie v pozadí s typickým národním koloritem. |
Vítěz posledního volného tréninku na Velkou cenu Brazílie Ralf Schumacher sleduje v boxech na obrazovce výkony svých soupeřů. |
Michael Schumacher zatáčí ve svém F2002 při posledním volném tréninku na velkou cenu Brazílie formule 1. |
Michael Schumacher si vytahuje po skončení posledního volného tréninku na GP Brazílii ucpávky z uší. |
Juan Pablo Montoya si jede pro pole position v kvalifikaci na Velkou cenu Brazílie formule 1. |
Souboj Michaela Schumachera a Juana Pabla Montoy okořenil úvod Velké ceny Brazílie. |
Průjezd cílem odmával v Brazílii při Velké ceně formule 1 nejlepší fotbalista minulého století Pelé. |
Michael Schumacher si dOkázal ve Velké ceně Brazílie držet mladšího bratra Ralfa za zády i v posledních kolech. |
Michael Schumacher se po vítězném průjezdu cílem v Brazílii oprávněně radoval z 55. triumfu kariéry. |
Michael Schumacher z jistotou uhájil před bratrem první místo. |
Radost po Velké ceně Brazílie byla na stupních vítězů přímo úměrná výšce podstavce. |
Na stupních vítězů si pilot Ferrari opět vesele zaskákal. |
Pro Jarna Trulliho s renaultem skončila Velká cena Brazílie nešťastně. Pár kol před cílem mu vybouchl motor. |