Šampion F3000 by rád jel Le Mans

Londýn - V šestnácti již slavil úspěchy v britské formuli Vauxhall Junior, potom jezdil v týmu Paula Stewarta ve formuli Vauxhall. Poté, co se 1998 stal prvním mistrem formule Palmer, strávil tři roky ve formuli 3000, nejprve v týmu Astromega, potom u Nordicu, kde minulý rok jako týmový kolega Tomáše Engeho získal první titul v této třídě pro Velkou Británii. Dnes je nejlepším příkladem pro to, že úspěch v F3000 ještě dlouho nezajišťuje sám o sobě odpovídající pokračování kariéry: Justin Wilson.

Jeho zatím jediné jisté angažmá v tomto roce byla dvanáctihodinovka v Sebringu v kokpitu prototypu Ascari. Na Floridě hovořil třiadvacetiletý Wilson o svých prvních pocitech ve sportovním voze a o vyhlídkách do budoucna.

V prvním vytrvalostním závodě vaší kariéry jste dojel šestý. Jak to hodnotíte?
Dává mi to konečně zase dobrý pocit. Jel jsem prvně v takovém typu závodu a bylo to zajímavé.

Jak jste se vypořádal s nezvykle dlouhým pobytem za volantem?
Bylo to velmi únavné. Chování Ascari a hrbolatý povrch Sebringu jde velmi na kondici. Koncem mé druhé důvky mě již paže pěkně bolely.

Připravoval jste se nějak zvláštně?
Ano, byl jsem často v tělocvičně. Ale na Sebring tě nemůže nic opravdu připravit dostatečně. Mé tělo bylo omlácené doslova od hlavy k patě.

Ale muselo to pro Vás být pěkné, po měsících lelkování zase závodit...
Ano, je to krásné být zpět a dosáhnout takového dobrého výsledku. Nejlepší jsou reakce lidí z týmu, když člověk přijede do boxů a slyší: "To bylo dobré."

Vaší kariéře ve formuli 1 stála v cestě vaš výška. Byl to problém i u Ascari?
Ne, můj kolega Ben Collins je taky velký, takže to nebyl problém.

Jak vypadá vaše budoucnost v prototypech?
Rád bych startoval v Le Mans, ale tento závod v Sebringu byla výjimečná záležitost. Neznám Ascariho plány a i jinak nemám nic v ruce...

Co říkáte výkonům Marka Webbera ve F1?
Vidím to rád, když je úspěšný. Dokazuje, že elita F3000 posledních let byla opravdu dobrá - včetně mě.

Jakou cestou se vydáte vy?
Jsem ve spojení hlavně s týmy CART a IRL, ale bohužel zatím nevidím nic hmatatelného. Kromě sportovních vozů by dobrou alternativou byla španělská formule Nissan. Tento týden jsem ve Španělsku a podívám se na existující nabídku podrobněji.

Vozy Ascari Judd jedou ve dvanáctihodinovce v Sebringu. S prvním z britských prototypů jel i šampion F3000 Justin Wilson, který dosud nemá angažmá pro letošní sezonu.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž