Na okruhu, kde před rokem vybojoval premiérové vítězství ve Velké ceně, zajel Räikkönen traťový rekord 1:34,395 minuty. V konfrontaci obou tréninků předstihl Schumachera o 42 tisícin.
Finský pilot dnešním výkonem navnadil své fanoušky, které zklamal jeho předčasný konec v Melbourne zaviněný poruchou motoru.
"Samozřejmě je příjemné být nejrychlejší, ale ještě je brzy. Auto vypadá dobře, uvidíme zítra, jaký pokrok jsme udělali od Melbourne," řekl Räikkönen, jenž s týmem v pauze pilně testoval ve Valencii.
V náročných klimatických podmínkách hraje velkou roli kvalita pneumatik, která by mohla naklonit jazýček vah na stranu soupeřů Ferrari. Italská stáj obouvá gumy Bridgestone a jako jediná se s nimi dokázala dostat v trénincích do popředí. Pět vozů v první šestici jelo na michelinech.
"Ráno jsme měli oproti ostatním velký náskok a myslím, že jsme pořád ve výhodě. Odpoledne jsme už spíš ladili závodní nastavení vozu," mínil brazilský pilot Rubens
Barrichello, který byl v tréninku devátý. "Můžeme být ještě rychlejší," ujistil Schumacher.
Výsledky
1. volný trénink: 1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:34,437 min., 2. Barrichello (Braz./Ferrari) 1:35,380, 3. Davidson (Brit./BAR) 1:35,970, 4. Zonta (Braz./Toyota) 1:36,147, 5. R. Schumacher (Něm./Williams) 1:36,229, 6. Räikkönen (Fin./McLaren) 1:36,314.
2. volný trénink: 1. Räikkönen 1:34,395, 2. R. Schumacher 1:34,693, 3. Webber (Austr./Jaguar) 1:35,054, 4. M. Schumacher 1:35,094, 5. Montoya (Kol./Williams) 1:35,100, 6. Trulli (It./Renault) 1:35,115.
Michael Schumacher při tréninku v Sepangu. |