Jacques Villeneuve

Jacques Villeneuve se podepisuje domácím fanouškům před Velkou cenou Kanady. | foto: ČTK

Räikkönen chce potrápit lídra Alonsa

  • 6
Montreal - Finský pilot F1 Kimi Räikkonen s McLarenem chce v Kanadě zapomenou na smolný závěr Velké ceny Evropy a stáhnout náskok lídra světového šampionátu Fernanda Alonsa tak, aby měl ještě reálnou šanci na titul mistra světa. Jezdec Renault má nyní v čele náskok 32 bodů.

Po dění v dosavadním průběhu šampionátu se s nikým dalším do boje o titul příliš nepočítá. A jeden z nejrychlejších okruhů by měl svým charakterem sedět právě Renaultu a McLarenu, které se zatím podělily o všechna prvenství v letošním MS, a hlavně jejich prvním pilotům.

Trápícímu se Ferrari může pomoci počasí, na devadesát procent má totiž pršet.  "Já tady už s vozem R23 zajel nejrychlejší kolo závodu a s 'čtyřiadvacítkou' jsme tu vloni mohli i vyhrát, kdybych nemusel odstoupit," upozornil Alonso na poslední dva starty v Kanadě.

"Nemám důvod očekávat něco jiného, než že budeme na stupních, ne-li na tom nejvyšším," dodal vítěz čtyř ze sedmi závodů sezony. 

Räikkönen má sice propastnou bodovou ztrátu, přesto je přesvědčený, že tím, kdo by měl být pod tlakem, je Alonso, který ve své situaci může už jenom ztratit.

Španěl si navíc podle Seveřana určitě uvědomuje, že nemá nejrychlejší auto ze všech. To prý řídí Räikkönen, který měl na vítězství rozjeté čtyři poslední grand prix - v Imole a na Nürburgringu jej ale zradil vůz.

Charakteristika trati

Délka okruhu: 4,361 km.
Délka závodu: 70 kol = 305,270 km.
Nejrychlejší kolo: Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2004:  1:13,622 min. = 213,246 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Ralf Schumacher (Něm./Williams), 2004: 1:12,275 min. = 217,220 km/h.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:28:24,803 = 207,165 km/h.
Vítězové předchozích tří závodů: 2002 - Michael Schumacher, 2003 - Michael Schumacher, 2004 - Michael Schumacher.

"Naše auto je fantasticky rychlé. A Alonsa dříve nebo později opustí štěstí, potom udeří naše hodina. Bez ohledu na to ale musíme všechny zbývající závody vyhrávat. Být druhý znamená prohrát," uvedl Räikkönen s vědomím toho, že při současném systému bodování by mu k zisku titulu nestačila ani série vítězství bez toho, aby Alonso občas nedojel.

"Můj náskok nic neznamená. V této fázi mistrovství si za něj opravdu nic nekoupím," upozornil Alonso, že mu nehrozí spánek na vavřínech.

V jeho pozici byl vloni Michael Schumacher, Ferrari slavilo po diskvalifikaci Toyoty a Williamsu double a mistr světa sedmé kanadské vítězství.

Letos je ale pro italský tým Montreal jen dalším možným bodem zlomu v dosud katastrofálním průběhu sezony. V obrat však jako by věřil více Rubens Barrichello než poněkud rezignovaně působící mistr světa.

"Posledně mi prognózy moc nevyšly, tak teď pouze řeknu, že v Montrealu uděláme, co umíme. Počkejme na volné tréninky a pak uvidíme, jak si stojíme. Jisté je, že se budeme rvát až do konce," řekl Schumacher.

"Já jedu za moře s nadějí, že se to teď v šampionátu obrátí, že začneme vyhrávat. Nepřijeli jsme do Kanady jen bodovat, myslíme na vítězství," kontroval Barrichello před nedělní velkou cenou, která začne v 19:00 SELČ a můžete ji sledovat on-line na stránkách iDNES.

Trať v Montrealu pojmenovaná po vítězi premiérového závodu v roce 1978 Gillesi Villeneuvovi je sice členitá, ale hned na čtyřech místech piloti dosahují rychlosti přes 300 kilometrů v hodině. Maximálně bylo naměřeno 343,2 km/h. 

Velká cena se na okruhu uskuteční posedmadvacáté. Vloni se tu zapsal do historie jedním ze svých rekordů Michael Schumacher. Sedminásobný mistr světa z Německa vyhrál kanadskou GP posedmé, což dosud na žádné trati nikdo nedokázal.

Závod také ale poznamenala diskvalifikace týmů Toyota a Williams (Ralf Schumacher z druhého místa) kvůli nedovoleným úpravám brzdového systému. Ten je na extrémně rychlé trati jedním z nejdůležitějších prvků.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž