Navíc poslední výsledky napovídají, že Mercedes pomalu ale jistě opět začíná dominovat, zatímco Ferrari naopak dochází dech. Italská stáj už pět závodů nedokázala vybojovat pole position a Vettel už také pětkrát za sebou nedokázal zvítězit, ve třech z posledních čtyř závodů dokonce chyběl na stupních vítězů.
Charakteristika okruhu Hungaroringdějiště Velké ceny Maďarska, 11. závodu mistrovství světa F1 Délka trati: 4,381 km |
Proti Vettelovi mluví i Hamiltonova statistika z Hungaroringu, kde má britský pilot na kontě stejně jako v Silverstonu rekordních pět vítězství. Další maximum navíc může překonat už v sobotu případným ziskem 68. pole position v kariéře, čímž by se dotáhl na vedoucího Michaela Schumachera.
Před dvěma týdny v Silverstonu sice Ferrari o lepší umístění připravily prasklé pneumatiky obou vozů, ale Vettel i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen za rychlostí Mercedesů výrazně zaostávali. „Je těžké říct, že tohle byl okamžik, kdy se všechno otočí,“ řekl vítěz britského závodu Hamilton.
„Je to jako na houpačce a jednou jsou nahoře oni, jednou zase my,“ dodal trojnásobný mistr světa. „Samozřejmě bych se nezlobil, kdybychom už měli navrch pořád my. Ale spíš si přeju, abychom byli pořád ve střehu a připravení na všechno, co by nás v dalších závodech mohlo potkat. Myslím, že to bude těsné až do úplného konce,“ uvedl.
Podobně to vidí i Vettel, který v Silverstonu obsadil až sedmé místo a přišel o dvacetibodový náskok v čele šampionátu. „Není důvod k panice, protože máme rychlé auto, jen musíme rychle zapracovat na několika detailech. Zlepšení ale nejde čekat přes noc,“ prohlásil.