Největšího úspěchu kariéry dosáhl v závodu plném zvratů. Ve formuli 3000 nevídaném. Po startu neudržel třetí pozici z kvalifikace. "Začátek se mi nepodařil. Vyhnul jsem se kolizi v úvodní šikaně a trochu tím ztratil. Pak mě brzdili jezdci přede mnou, ale když jsem se dostal na čtvrté místo, už se mi jelo dobře," popisoval pilot.
Poté si Enge dlouho držel čtvrtou pozici. Dojížděl třetího Pizzoniu a získával náskok na piloty za sebou. Bourdais kroužil tak daleko za ním, že Enge ani nevěděl, že dosavadní lídr soutěže odstoupil. "Zjistil jsem to až o kolo později za safety carem, viděl jsem ho stát vedle trati. Trochu se mi ulevilo," přiznal pilot.
Závěrečné šachy nastaly po návratu zpomalovacího vozu do boxů. Český pilot z nich profitoval, když předstihl Pantana a získal tak třetí pozici. "Chtěl jsem být na stupních vítězů a dokázat, že umím bojovat. Pomohl mi Pizzonia, který předjel Pantana první," popisoval šampion. "Ten pak přede mnou chyboval a já ho dostal na brzdy před šikanou."
O titul však může ještě přijít. Začátkem října bude FIA rozhodovat o jeho trestu za údajné požití marihuany. "Myslím, že titul si zasloužím," říká Enge. "Vybojoval jsem si ho na dráze a žádnými nepovolenými prostředky si nepomáhal." O jeho závodní budoucnosti se bude rozhodovat v následujících týdnech. "Nevím, co bude dál. To je věc manažera a já se to v čas dozvím," uvedl Enge.
Příští víkend má šampion formule 3000 startovat v podniku American Le Mans Series na bájné dráze Laguna Seca v Kalifornii. A nejen to, britská stáj Prodrive si Čecha vybrala do svého Ferrari 550 Maranello i pro další dva závody populárního zámořského šampionátu.
"Odlétám už v úterý, takže na odpočinek bude minimum času," prozradil jezdec. "Pro mě to bude v Americe spíš zábava. To nejdůležitější mám za sebou. Největší tlak ze mě spadl a nyní si chci závodění zase užívat."
Tomáš Enge s pohárem po vítězství v šampionátu formule 3000. Monza, 14.9.2002. |