Piloti Alfy chtějí Brno pro sebe

Brno - Soudě dle výsledků prvních dvou podniků mistrovství Evropy cestovních vozů, budou i tento víkend na brněnském Masarykově okruhu kralovat rudé vozy Alfa Romeo 156 Gta továrního týmu Nordauto. Piloti italského týmu se zatím podělili o všechna čtyři vítězství, a i když jsme se před dvěma týdny v Silverstone stali svědky toho, že závodníci BMW a Volva svůj odstup k Alfám lehce zkrátili, byl by úspěch jiného pilota, než Giovanardiho či Lariniho velkým překvapením. Jak tedy vidí úřadující mistr Evropy, Fabrizio Giovanardi a dřívější pilot Ferrari F1 Nicola Larini své role favoritů pro brněnský závod?

"Je to legrační. Normálně mám vždy spíše slabší start sezony a zlepšuji se teprve v jejím průběhu. Ale momentálně se mi daří," vysvětluje dřívější pilot F3000 týmu Lamberta Leoniho Giovanardi, který byl letos zatím jedinkrát poražen.

"I v Silverstone bych samozřejmě rád vybrzdil Lariniho a vyhrál, ale předjíždění tam není jednoduché, tak jsem pokládal za moudřejšíi spokojit s druhým místem. BMW a Volvo sice ukázaly dobré výkony, ale nemyslím si, že již jsou na naší úrovni. Zdá se mi totiž, že zatím nejsou schopni vydržet začáteční tempo a od prostředka závodu začínají odpadávat. To se ale může rychle změnit. Od Brna je povolena výměna motorů, tak se nechme překvapit. Nedělám si ale velké starosti. Mým jasným cílem je, dojet si v Čechách pro další dvě vítězství," nebrání se role favorita zkušený Giovanardi, v posledních letech hvězda největší v ranku cestovních vozů.

Největší soupeř na Giovanardiho číhá ve vlastním týmu. Je jím Nicola Larini, kterému se v Silverstone konečně podařilo svého kolegu alespoň jednou porazit. "Brněnský okruh mám moc rád a po mém vítězství v Silverstone jsem plný sebedůvěry," prozrazuje Larini, který má v celkovém hodnocení osm bodů ztráty na Giovanardiho. Larini jel v Brně prvně v roce 1987 při mistrovství světa cestovních vozů, shodou okolností také řídil tovární Alfu.

"Mým cílem je v Brně otočit stav mistrovství. Konkurenti se sice mezi Magny Cours a Silverstone zlepšili, ale to nás nepřekvapilo. Nikdo u Alfy nebyl tak naivní a myslel si, že to budeme mít i po zbytek roku tak lehké, jako ve Francii. I my tvrdě vyvijíme a chceme si náš malý náskok udržet," líčí Larini, který po letech ve formuli 1 zářil v DTM.

"Brno je velmi technický okruh a máme zde zkušenosti ze dvou předešlých ročníků, zatímco BMW a Volvo zde nastoupí poprvé," dodal k situaci před třetím podnikem šampionátu Larini.

Fabrizio Giovanardi před Nicolou Larinim, obrázek dokumentující převahu tovární stáje Alfa Romeo Nordauto v ME cestovních vozů. Jezdci si věří i pro další dva závody o víkendu v Brně.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž