Šušká se, že jednačtyřicetiletý Hamidy se sváří s Irem Gary Andersonem, jenž se do Jordanu vrátil po té, co působil u Stewartu, Reynardu a Jaguaru, o post hlavního vývojáře. Oba prý mají velmi odlišný pohled na směr, jímž by se vývoj Jordanu měl v budoucnosti ubírat. Vyvrcholením jejich konfliktu má být právě Hamidyho úprk od Jordanu.
Eghbal Hamidy se sice narodil v íránském Shirazu, ale vyrůstal v Británii. K technice ho přitáhly měsíční lety lodí Apollo. Proto se v patnácti letech rozhodl studovat aeronautiku. V té době začal také konstruovat vlastní jednomístný letoun, ale kvůli nedostatku peněz nakonec vyrobil buginu. Po studiích na Londýnské univerzitě se Hamidy věnoval práci v letectví. Jako Íránec se však nemohl dostávat k tajným informacím a technologiím, tak se rozhodl studovat konstrukci automobilů a především jejich aerodynamiku.
V roce 1988 přišel jako aerodynamik do Williamsu, kde se účastnil práce ve větrném tunelu. Tam zůstal jako spolupracovník Adriana Neweye a podřízený Patricka Heada osm let. Jeho práce měla velký vliv na vysokou kvalitu vozů Williams počátkem devadesátých let.
V roce 1996 se stal jedním z prvních zaměstnanců nově vzniklé stáje Stewart, kde pracoval na šasí spolu s technickým ředitelem Alanem Jenkinsem. V roce 1999, krátce po odchodu Jenkinse, také stáj opustil.
Ještě téhož roku se Hamidy stal šéfdesignérem Arrowsu. Z jeho kreslícího prkna pochází velmi úspěšný monopost Arrows A21. Od jara 2001 je Hamidy technickým ředitelem Jordanu.