"Obezřetně zjišťujeme, jak bychom mohli využít náš vliv a na základě Concordské dohody omezit výkony aut," připustil šéf FIA, že se zabývá myšlenkou, která se možná nebude zamlouvat fanouškům.
"Když usoudíme, že jsou auta moc rychlá, dáme podnět týmům, aby přišly s nějakým návrhem. Pokud v určitém čase s žádné řešení nenavrhnou, máme právo rozhodnout sami," prohlásil Mosley.
Rychlost formulí v mistrovství světa výrazně vzrostla především v tomto roce, kdy vládne stáj Ferrari. Její pilot Michael Schumacher z Německa vyhrál v březnu při Velké ceně Malajsie kvalifikaci časem o čtyři sekundy rychlejším než loňský držitel pole position Španěl Fernando Alonso z Renaultu.
Funkcionářům FIA se nelíbí především to, že vozy velmi rychle projíždějí zatáčky, což může ohrožovat bezpečnost jezdců. "Možná jsou naše obavy zbytečné, ale je načase něco s tím udělat," tvrdí Mosley.
Stále rostoucí rychlosti ve formuli 1 začaly vadit i některým jezdcům. "Normálně jsou závodníci rádi, když mohou jet rychleji, ale teď jsou auta příliš rychlá. Inženýři by s tím měli něco udělat," nechal se v Sepangu slyšet italský pilot Jarno Trulli z Renaultu.
Podle sportovního ředitele Ferrari Rosse Brawna by bylo lepší omezit výkon motorů než upravovat vzorky pneumatik či dělat jiné změny.