Částka je po změně pravidel Mezinárodní automobilové federace (FIA) výrazně vyšší než v minulosti. Například na tuto sezonu bylo vypsáno jednotné startovné pro všechny týmy ve výši zhruba 400.000 dolarů.
Podle nových regulí FIA vzrostlo základní startovné na půl milionu dolarů a dále je odstupňované podle úspěšnosti týmu. Vítěz Poháru konstruktérů tak musí zaplatit 6000 dolarů za každý získaný bod, ostatní týmy přijdou body na 5000 dolarů.
Proti dramatickému zvýšení startovného se stáje F1 bouřily, nicméně podle prezidenta FIA Jeana Todta je nový systém mnohem spravedlivější. "Menší týmy budou platit méně, ty s většími zisky více. Myslím si, že v demokratické zemi je normální platit daně odpovídající vašemu příjmu," uvedl Todt.
Druhou nejvyšší částku, 2,5 milionu dolarů, zaplatí na příští sezonu Ferrari, třetí McLaren (2,39). Pouze základní půlmilionové startovné čeká nejslabší stáje mistrovství světa Caterham, Marussiu a HRT, i když posledně jmenovanou ani to nejspíš nezachrání v šampionátu.