Schumacher vedl od startu
Navzdory předpovědím při Velké ceně San Marina nezapršelo, a tak mohli italští tifosi v ochozech sledovat zatím nejméně dramatický závod sezony. Michael Schumacher vyrazil z pole position jako blesk a od prvních okamžiků zajížděl nejrychlejší kola a vzdaloval se zbytku pole. Start se, stejně jako loni, vydařil Ralfu Schumacherovi a propasíroval svůj williams za svého bratra před Rubense Barrichella.
Na čtvrtém místě jezdil v San Marinu nepříliš rychlý Montoya a po celých 62 kol se už jeho umístění, byť jen jednou, nezměnilo. Bodovanou šestici doplnily podle očekávání jezdci McLarenu.
Zajímovostí je, že inženýrům stáje z Maranella se podařilo nejlépe vyladit původně náhradní monopost, a tak poté, co v něm v sobotní kvalifikaci Barrichello proháněl Schumachera si ho mistr světa pro závod vzal sám. Na brazilskou dvojku zbylo auto, původně připravené pro německého jezdce.
První skončil McNish
Velká cena ani pořádně nezačala pro Allana McNishe s toyotou. Skot zaparkoval své auto na trávě hned v cílové rovince a průběh závodu sledoval na monitoru v boxech. Ještě do desátého kola vyřadily technické problémy jordan Takumy Sata. V dalším průběhu odstoupil i jeho stájový kolega Fisichella. Naopak oba renaulty se držely hned za bodovanými pozicemi a potvrzovaly vynikající letošní výkonnost francouzského týmu.
V 15. okruhu již najel Michael Schumacher na svého bratra deset vteřin a Barrichello se stále držel Ralfa Schumachera jako klíště. Před dvacátým okruhem začaly zastávky v boxech a Nick Heidfeld ztratil šanci na dobré umístění. Hvůli chybě mechaniků musel do boxů ještě jednou pro palivo. Jak spěchal zpět na trať, překročil povolenou rychlost v boxové rovince a byl potrestán průjezdem pit lane. Propadl se až na poslední pozici. V té době již ztrácel Montoya na čelo třicet vteřin. O dalším souboji s Michaelem Schumacherem si mohl v Imole jen nechat zdát.
Ještě do poloviny závodu odstoupil Frentzen a Barrichello se začal přetahovat se svým týmovým kolegou o nejrychlejší kola závodu. Loňský rekordní výkon Ralfa Schumachera byl již nějakou chvíli překonán.
Barrichello se posunul vpřed
Taktika týmu Ferrari dopomohla Barrichellovi k posunu na druhou pozici. Brazilec měnil pneumatiky o kolo později než bratři Schumacherové a dokázal si vyjet dostatečný náskok na pilota Williamsu. Na okruh se vrátil před ním a Ralf začínal tušit, že k obhajobě loňského vítězství by mu dopomohla pouze závada monopostů ferrari. Poslední měnil pneumatiky David Coulthard a spadl z bodovaných míst za skvěle jedoucího Jensona Buttona.
Poté se nad Velkou cenou San Marina rozprostřela všepokrývající nuda. Imola potvrdila, že předjíždění v jejich četných šikanách není nic jenoduchého. Ve 48 kole odstoupil i druhý jezdec Jaguaru Eddie Irvine a prohloubil tak krizi týmu Nikiho Laudy. Když zatlačili mechanici Toyoty monopost Miky Sala do garáže bylo jasné, že ani jezdci japonské stáje cíl Velké ceny San Marina neuvidí.
Button definitivně překonal Coultharda
Po druhých a posledních zastávkách v boxech pokračoval Coulthard za Buttonem a Barrichello si i přes problémy s utahováním levého zadního kola udržel druhou příčku. McLaren si po odstoupení Kimiho Raikkönena musel vypít pohár hořkosti až do dna, když Schumacher nadělil Coulthardovi celý jeden okruh. Šéf stáje Ron Dennis musí přemýšlet, co se s jeho stájí za několik měsíců zimní přestávky stalo.
Double pro Ferrari
V závěru se ještě o menší vzrušení postaral Felipe Massa na sauberu, který úspěšně atakoval osmého Trulliho. Poté již Michael Schumacher za jásotu diváků projel vítězně cílem. Protože ho za chvíli následoval Rubens Barrichello, získalo Ferrari první double roku a celkově již 53. Naposledy se takto týmu z Maranella zadařilo při loňské Velké ceně Maďarska. V Imole se tak stalo v roce 1982, kdy zvítězil Pironi před Gillesem Villeneuvem. O imolské nudě svědčí i to, že na prvních čtyřech místech bylo v cíli stejné pořadí jako po kvalifikaci.
Schumacher zvítězil v Imole počtvrté a stal se nejúspěšnějším pilotem Velké ceny San Marina. I výkonem Barrichella se potvrdila avizovaná revolučnost nového modelu F2002. Také nejrychlejší kolo závodu 1:24.170 zůstalo na Brazilcově kontě. Williams se musel uskromnit se sedmi body a Renault se radoval z pátého místa. Odvážná slova Jensona Buttona, že bude porážet jezdce McLarenu se překvapivě plní. V pořadí Poháru konstruktérů se díky šestnácti bodům prodralo na první místo Ferrari.
Výsledky Velké ceny San Marina formule 1:
POŘADÍ
JMÉNO
NÁRODNOST
TÝM
ČAS
1.
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
1h29:10.789
2.
Rubens Barrichello
Brazílie
Ferrari
+0:17.907
3.
Ralf Schumacher
Německo
Williams
+0:19.755
4.
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
Williams
+0:44.725
5.
Jenson Button
Velká Británie
Renault
+1:23.395
6.
David Coulthard
Velká Británie
McLaren
+1 kolo
7.
Jacques Villeneuve
Kanada
British American Racing
+1 kolo
8.
Felipe Massa
Brazílie
Sauber
+1 kolo
9.
Jarno Trulli
Itálie
Renault
+1 kolo
10.
Nick Heidfeld
Německo
Sauber
+1 kolo
11.
Mark Webber
Austrálie
Minardi
+2 kola
12.
Enrique Bernoldi
Brazílie
Arrows
+12 kol
13.
Eddie Irvine
Velká Británie
Jaguar
+17 kol
14.
Kimi Raikkönen
Finsko
McLaren
+18 kol
15.
Olivier Panis
Francie
British American Racing
+18 kol
16.
Pedro De la Rosa
Španělsko
Jaguar
+32 kol
17.
Mika Salo
Finsko
Toyota
+36 kol
18.
Heinz-Harald Frentzen
Německo
Arrows
+37 kol
19.
Giancarlo Fisichella
Itálie
Jordan
+43 kol
20.
Takuma Sato
Japonsko
Jordan
+57 kol
21.
Allan McNish
Velká Británie
Toyota
+62 kol
22.
Alexander Yoong
Malajsie
Minardi
DNQ
Stav MS:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 34 |
2 | Ralf Schumacher | Německo | Williams | 20 |
3 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | 17 |
4 | Jenson Button | Velká Británie | Renault | 8 |
5 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 6 |
6 | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | 5 |
7 | Kimi Raikkönen | Finsko | McLaren | 4 |
8 | Eddie Irvine | Velká Británie | Jaguar | 3 |
9 | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | 2 |
10 | Mark Webber | Austrálie | Minardi | 2 |
11 | Mika Salo | Finsko | Toyota | 2 |
12 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 1 |
13 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | 0 |
14 | Takuma Sato | Japonsko | Jordan | 0 |
15 | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | 0 |
16 | Olivier Panis | Francie | British American Racing | 0 |
17 | Jarno Trulli | Itálie | Renault | 0 |
18 | Pedro De la Rosa | Španělsko | Jaguar | 0 |
19 | Enrique Bernoldi | Brazílie | Arrows | 0 |
20 | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Arrows | 0 |
21 | Alexander Yoong | Malajsie | Minardi | 0 |
22 | Allan McNish | Velká Británie | Toyota | 0 |
Pohár konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Ferrari | Itálie | 40 |
2 | Williams | Velká Británie | 37 |
3 | McLaren | Velká Británie | 9 |
4 | Renault | Francie | 8 |
5 | Jaguar | Velká Británie | 3 |
6 | Sauber | Švýcarsko | 3 |
7 | Minardi | Itálie | 2 |
8 | Toyota | Japonsko | 2 |
9 | Jordan | Velká Británie | 0 |
10 | British American Racing | Velká Británie | 0 |
11 | Arrows | Velká Británie | 0 |