Protest jeho stáje McLaren proti dodatečné penalizaci 25 vteřin za zkrácení tratě totiž arbitři Odvolacího soudu FIA vyslyšeli.
Zatím jen vyslyšeli.
Verdikt padne až dnes.
"Myslím, že jsme je přesvědčili našimi důkazy," řekl AP ředitel stáje Martin Whitmarsh. "Je mnoho důvodů, abychom body dostali zpět."
To je velký pokrok. Očekávalo se, že soud odvolání zamítne. Penalizace je náhradou za průjezd boxovou uličkou (uděluje se, pokud ke zkrácení dojde v posledních pěti kolech) a proti té se nelze ohradit.
Ale obhájce McLarenu Mark Philips vytáhl precedens. Loni při Velké ceně Japonska dostal stejný trest za nedovolené předjíždění Vitantonio Liuzzi a soud odvolání řešil.
Také proto musí řešit i Hamiltonovo.
A není bez šance. Právník Philips ve své řeči k okamžiku, kdy si při pokusu o předjetí Kimiho Räikkönena Hamilton zkrátil trať, řekl: "Kdyby ho Räikkönen nepřinutil vyjet mimo trať, určitě by ho na rovince předjel. V tu chvíli šlo o to, kdy ho předjede, a ne, jestli ho předjede."
Pěti soudcům, kteří o případu rozhodují, ještě zdůraznil, že pustil Räikkönena zpět do čela. Tak, jak je to obvyklé. "V jednu chvíli byl Hamilton o 6,7 kilometru za hodinu pomalejší a ztrácel na soupeře sedm metrů. Domněnky, že měl výrazně zpomalit, nejsou správné. Räikkönen ho donutil zkrátit si zatáčku."
McLaren pak před soudem přehrál i záznam komunikace mezi sportovním ředitelem stáje a šéfem závodu Charliem Whitingem, kde dvakrát zazněl dotaz, jestli je vše v pořádku.
Whiting odpověděl, že ano.
Až pak dal podnět k vyšetřování.