Formule 1 zažívají svůj zlatý věk. Důkazem je stoupající sledovanost závodů v televizi i rekordní divácké návštěvy. Vždyť v americkém Austinu navštívilo závodní víkend 440 tisíc lidí. A pozvolna se blíží hranice půl milionu fanoušků na jedné Grand Prix.
Proti loňsku vzrostl čistý výdělek šampionátu o přibližně deset procent. Jen za třetí čtvrtletí tak seriál závodů vydělal 715 milionů dolarů. Budoucnost šampionátu je tak zajištěna na roky dopředu.
Fanoušci formule 1 se už nyní těší na start nového ročníku, v němž bude Verstappen usilovat o titulový hattrick. Nový šampionát začne 5. března Velkou cenou Bahrajnu.
Verstappenovi jsem nevěřil, tvrdí Král. A jak daleko má Staněk do formule 1? |
Atraktivní uplynulou sezonu si lze připomenout v magazínu Na formuli. Kdo je podle něj jezdcem roku, kvalifikantem roku či sobcem roku?
Týmem sezony je pochopitelně Red Bull. Posuďte sami: 23 závodů, 17 vítězství a 759 bodů. Víc bodů získal jen Mercedes v roce 2016.
Magazín NA FORMULIjediný časopis o formuli 1 v ČR Výpravný magazín vás na 64 stranách seznámí s každým z 22 závodů letošního roku, nechybí analýzy, výsledky závodů, kvalifikací a tréninků. Hlavním tématem je kromě Verstappenovy dominance také rostoucí popularita formule 1 po celém světě. Pozornost je věnována i čtyřnásobnému mistru světa Sebastianu Vettelovi, který končí kariéru v F1, i zesnulému zakladateli značky Red Bull Dietrichovi Mateschitzovi. Nechybí články z historie F1: v roce 2023 se totiž dočkáme dvou velkých výročí - sta let závodu 24 hodin Le Mans a 80. ročníku Grand Prix Monaka. Cena tištěného magazínu je 120 Kč, cena online magazínu 40 Kč. Magazín objednáte na webových stránkách www.gpformule1.cz. |
I ocenění manažer roku míří do rakouské stáje, konkrétně za Christianem Hornerem. Má čich na zaměstnance a ti se mu odvděčují kvalitní prací. Co na tom, že je občas pořádně cepuje a řada lidí mu nemůže přijít na jméno. Skvělé výsledky mu nelze upřít.
Naopak éra jiného slavného manažera končí. Ve Ferrari přijali rezignaci Matii Binottiho. Třiapadesátiletý šéf s typickými brýlemi začínal v Maranellu v roce 1995 jako řadový technik a časem se stal jedním z největších odborníků na agregát F1. Jenže to už nestačí.
„Ačkoli Ferrari mělo alespoň v kvalifikacích nejrychlejší auto, chyběl mu silný a schopný šéf týmu. Tím totiž skvělý technik Binotto nikdy nebyl. V manažerské roli hlavouni automobilky ubili jeho potenciál - komunikačně slabý, nevýrazný, neznalý zákulisních her. Navíc nikdy nedokázal vést lidi, postavit do latě inženýry a mechaniky v boxech, jejichž nepochopitelné chyby stály letos tým z Maranella nejednu výhru. On sám se v této roli nikdy dobře necítil,“ píše se v magazínu.
Ten nabízí rovněž podrobné informace a výsledky z jednotlivých Grand Prix, hodnocení nových technických pravidel, různorodé módní outifity Lewise Hamiltona či kalendář sezony 2023.