"Proto nepotřebujeme vyhrát za každou cenu. Musíme najít takové tempo, které by nás dovedlo mezi pět nejlepších," řekl Loeb. Dosavadním maximem trojnásobného světového šampiona jsou v Británii dvě druhá místa z let 2003 a 2004.
A Loeb je podle svých slov připraven, že ani letos na náročných šotolinových tratích nevyhraje. "Pokud se nestane nic překvapivého, naše jméno se mezi vítězi rallye neobjeví. Pokud si ale zajistíme čtvrtý titul, nebude mi to vadit," přiznal Loeb.
Grönholm dokázal v okolí Cardiffu vyhrát dvakrát, naposledy před rokem. Před nadcházejícím startem si ale uvědomuje, že jej nečeká lehká úloha.
"Vybojovat titul bude těžké, ale stále mám šanci a musím z ní vydolovat maximum. Podívejte se na to, co se stalo ve formuli 1. Ještě dva závody před koncem sezony měl Kimi Raikkonen velkou ztrátu a nakonec titul vybojoval," tvrdil Grönholm.
Zatímco jeho krajan ale předvedl v závěru sezony skvělý finiš, v jeho případě je to naopak. Pět rallye před koncem MS měl totiž tovární jezdec Fordu na Loeba náskok deseti bodů, ale poté, co poslední dvě soutěže nedokončil, o svou dobrou výchozí pozici přišel.
"Už to nemám ve svých rukou. Jediné, co mohu udělat, je, že se pokusím vyhrát a budu doufat, že se Seb dostane do problémů. Pod tlakem nejsem," řekl Grönholm, kterého čeká 150. a poslední start v MS. Již dříve totiž oznámil, že po sezoně končí kariéru.
Do pořadí v čele rallye by mohl promluvit i Nor Petter Solberg, který Britskou rallye vyhrál čtyřikrát za sebou v letech 2002 až 2005. Letos se však tovární jedničce Subaru tolik nedaří, jen dvakrát se dokázal prosadit na stupně vítězů.
Hned trojnásobné zastoupení bude mít na startu český motorsport. Jana Kopeckého čeká podle všeho rozlučka s vozem Škoda Fabia WRC, se kterým již v příští sezoně neplánuje pokračovat.
O body do seriálu produkčních vozů PWRC bude bojovat Štěpán Vojtěch a přihlášen je i Martin Prokop, který by měl stejně jako Vojtěch startovat s Mitsubishi Lancer EVO IX.
Základnou Britské rallye je opět Cardiff a pojede se hlavně na lesních cestách jižního Walesu. Itinerář soutěže je téměř shodný s minulým ročníkem. Jedinou větší změnou je nedělní rychlostní zkouška Trawscoed, která se pojede v opačném směru.
Největší porce kilometrů čeká posádky v pátek, kdy je na programu úvodních šest rychlostních zkoušek. V sobotu se uskuteční i divácká erzeta na fotbalovém stadionu Millenium v Cardiffu. Na rozdíl od předchozích ročníků bude tentokrát posuvná střecha komplexu zavřena.
Třetí nedělní etapu tvoří čtyři měřené testy včetně nejdelšího úseku Brechfa (28,89 km), který soutěžící absolvují dvakrát. Celkem na posádky čeká sedmnáct rychlostních zkoušek o délce 359,54 kilometrů. Vítěz rallye a nový mistr světa by měl být znám nejpozději v neděli kolem 14:00.
Pořadí MS (po 15 ze 16 závodů): 1. Loeb (Fr./Citroën) 110 bodů, 2. Grönholm (Fin./Ford) 104, 3. Hirvonen (Fin./Ford) 89, 4. Sordo (Šp./Citroën) 61, 5. P. Solberg (Nor./Subaru) 42, 6. H. Solberg (Nor./Ford) 34, 7. Latvala (Fin./Ford) 30, 8. Atkinson (Austr./Subaru) 29, 9. Duval (Belg./Citroën) 12, 10. Stohl (Rak./Citroën) 12, 11. Kopecký (ČR/Škoda) 10.
Kategorie PWRC: 1. Arai (Jap./Subaru) 39, 2. Pozzo (Arg./Mitsubishi) 30, 3. McShea 21, ...17. Vojtěch 7.
Pohár konstruktérů: 1. BP-Ford 194, 2. Citroën 173, 3. Stobart Ford 80, 4. Subaru 79, 5. Kronos Citroën 43, 6. Munchi's Ford 14.