Premiéru Janišovi řádně stížilo nepříznivé počasí. Páteční tréninky byly zrušeny kvůli bouři, a tak se poprvé posadil do monopostu až hodinu před závodem. Přesto dokázal zaostat za nejrychlejším Pizzoniou o pouhých devět desetin vteřiny.
"Kvalifikace byla obtížná, ale myslím, že jsem to zvládl velmi dobře. V týmu byli u vytržení z toho, jak rychle jsem dokázal jet bez jakékoli přípravy," pochlubil se mladík.
Start velké ceny byl, stejně jako celý závod, velmi bouřlivý. Na roštu zůstalo stát mnoho pilotů a vozy vyjely do závodu až na třetí pokus. Jedním z těch, kterým se nepodařilo roztočit kola byl i český jezdec.
"Stejně jako ostatním mi zhasl motor. Po kvalifikačním tréninku, který se jel těsně před závodem, byla ještě horká spojka," vysvětlil.
Nejdramatičtější moment zažil Janiš v polovině závodu, když se projel štěrkem v ochranné zóně. Ztratil pět míst.
"V zatáčce parabolica jsem šel příliš tvrdě na brzdy, zablokovaly se mi zadní kola a monopost se stal neovladatelným," řekl iDNES pilot.
Prvním jezdcem stáje Nordic Racing byl již jistý vítěz seriálu Justin Wilson. České jezdec si spolupráci s ním nemohl vynachválit a potvrdil tak nedávná slova Tomáše Engeho, že Wilson je nejlepší týmový kolega, jakého kdy měl.
"Justin za mnou v pátek přišel, prošel se mnou trať a vysvětloval, jak mám kde jet. Pomáhal mi i s vozem. Byl prostě úžasný," rozplýval se mladík.
O jeho další budoucnosti se rozhoduje právě v těchto dnech. Nejideálnější variantou by bylo místo stálého pilota F 3000 v týmu Nordic Racing (což je pravděpodobné) a pozice testovače některého týmu formule 1 (což se zatím zdá být vzdálenější).