Zato, že v Brazílii nevyhrál, si může Lewis Hamilton jen a jen sám. Při nehodě v úvodu kvalifikace zničil auto a po jeho opravách musel začínat z boxové uličky. To je pro umístění na stupních vítězů v podstatě „mission impossible“. Britský pilot však na Interlagosu ukázal, že i nemožné je někdy možné. Nevyšlo mu to o pár desetin.
Po startu závodu měl Hamilton štěstí. Všechny jeho soupeře zpomalily nehody v prvním kole i výjezd zpomalovacího vozu, takže závod pro něj vlastně začínal na 14. místě. A i poté letěl rychle vpřed. Jeho mercedes byl nejsilnějším vozem na okruhu. A byl si toho dobře vědom...
„Celý víkend jsem byl nejrychlejší na trati. Byl bych pravděpodobně na pole position a celý závod vyhrál, ale takhle byl alespoň závod zábavnější,“ hodnotil závodník. „Byl jsem s odstupem rychlejší než kdokoliv jiný. To je jedno velké pozitivum, které si z Brazílie odvezu.“
Sebevědomí tedy úřadujícímu mistru světa nechybí ani po čtvrtém místě. „Myslím, že převahu jsem měl zejména na měkkých pneumatikách. Byl jsem o půl vteřiny na kolo rychlejší než kdokoliv další. A dnes jsem musel přidat ještě něco navíc, abych se dostal tak rychle vpřed. Byla to dokonalá zábava,“ pochvaloval si závodník, který zaznamenal za závod téměř dvacet předjížděcích manévrů.
Výsledky závodu najdete ZDE |
„A proč v závěru nedokázal předjet Kimiho Räikkönena a prodrat se na třetí pozici, která by mu zajistila stupně vítězů? Po výměně pneumatik totiž nasadil na vůz nejměkčí, červenou směs. A ta v závěru, právě v okamžiku, když dorazil těsně za rudé Ferrari finského pilota, odešla. Už neměl na to, aby v zatáčkách projel kolem svého soupeře jako po kolejích, jak to předvedl několikrát v závodě.
„Kimi byl těsně přede mnou, měl jsem ho na dosah, ale pneumatiky prostě skončily. Nemohl jsem nic dělat. Ale to nevadí, byl to skvělý den. Připadal jsem si jako v dětství v závodech motokár, kde jsem také startoval z poslední pozice a musel všechny předjet. Bylo to pro mě výjimečné,“ dodal.