Když na Velkou cenou přivezete nově upravený vůz, očekáváte, že se výkony zlepší. Nebo že změny alespoň odhalí prostor pro budoucí zrychlení. To se však ve Ferrari během Velké ceny Španělska nestalo.
„Horší už to snad ani být nemohlo,“ mrzelo Charlese Leclerca.
Jestli zažil některý z jezdců přímo tragický víkend, byl to právě Monačan.
Už v kvalifikaci jeho vůz nefungoval, Leclerc si stěžoval, že nemůže pořádně zatáčet doleva. Skončil devatenáctý a o co hůř, mechanikům se nepovedlo přijít na příčinu problému a museli zadní část auta poslat na přezkoumání do továrny v Maranellu.
Verstappen vítězí i ve Španělsku, dařilo se Mercedesu. Ferrari se zase trápilo |
Vyměnili mu tak převodovku a závod musel odstartovat z boxové uličky. Jenže místo toho, aby se rychle prodral polem na přední příčky a třeba bojoval bok po boku s vozy Astonu Martin nebo Mercedesu, trápil se s Williamsy, Haasy nebo Pierrem Gaslym v Alpine. Právě jej nedokázal v závěru závodu předjet ani za pomocí systému DRS a nakonec skončil na nebodované jedenácté pozici.
„Máme před sebou strašně moc práce, na druhou stranu po tomto víkendu se podle mě můžeme jenom zlepšovat,“ doufá Leclerc.
Skoro až bizarní byla jeho rychlost na tvrdých pneumatikách, na kterých začínal a také později i končil. Nejdříve se totiž trápil a musel předčasně zajet do boxů - takřka v totožný moment jako jeho konkurenti na nejměkčí sadě.
Na červených se mu dařilo, skoro až nepochopitelně mu však mechanici na poslední fázi závodu nasadili opět tvrdé pneumatiky, předtím nefunkční. Jenže tentokrát se na nich Leclercovi v rámci možností vedlo.
„Je to velmi divné, nedá se to pochopit. Na první sadě jsem neměl vůbec žádnou přilnavost a ačkoliv jsem řídil stejně i na konci závodu, najednou bylo všechno v pořádku,“ divil se.
Vliv na opotřebení pneumatik může mít například množství paliva v nádrži. Čím je ho méně, tím rychlejší může vůz být. V kvalifikaci se Ferrari daří, v Ázerbájdžánu Leclerc zajel dokonce nejrychlejší čas, v Barceloně byl Sainz druhý.
V první zatáčce Sainz dokonce atakoval prvního Maxe Verstappena, nakonec se však musel spokojit s udržením druhého místa. Jenže ovšem jen do doby, než začaly trpět jeho gumy.
Sundat z vozu červenou sadu musel o deset kol dříve než jeho hlavní rival v závodě Hamilton. Ten ho později na okruhu předjel stejně jako kolega George Russell nebo Sergio Pérez v Red Bullu. Domácí jezdec se tak místo vysněného pódia musel spokojit s pátým místem.
Nedostižený jen suverén. Takový výsledek jsme nečekali, zní z Mercedesu |
„Vlastně si ale myslím, že jsme lepší být ani nemohli. Dal jsem tomu všechno, jen mě hodně mrzí, že jsme se nedokázali více bránit Mercedesům a Red Bullu, protože byly zkrátka rychlejší než my,“ smutnil Sainz v cíli.
„Ani nemělo cenu s nimi bojovat, stejně by mě předjeli o kolo později. Bohužel tohle je prostě auto, které teď máme,“ pronesl.
Auto, které po loňské slibné sezoně mělo Ferrari zase přiblížit k zisku titulu.
To se neděje, mezi Ferrari a Red Bull se navíc po sedmi odjetých Velkých cenách vměstnal ještě Mercedes a Aston Martin. Na vedoucí stáj ke všemu ztrácí propastných 187 bodů.
„Naším hlavním problémem je konzistence. V kvalifikaci jsme rychlejší než Mercedes, v závodě už ne. Dokud trápení nevyřešíme, nemůžeme ho porazit. Ale kdybychom věděli jak, už bychom to udělali,“ komentoval závod lehce bezradně šéf Ferrari Frédéric Vasseur.
„Koncept auta není jen podoba bočnic. V jednu chvíli jsme se trápili i s aktualizacemi vozu, proto jsme mírně změnili i vnější podobu monopostu. Tím si otevřeme cesty pro nové komponenty, které uplatníme v příštích závodech,“ dodává fanouškům italské stáje naději.
Tu totiž Ferrari nutně potřebuje. Dosavadní výsledky nemají zlepšující se tendenci a jestli se brzy nezlepší, začne Sainzovi s Leclercem utíkat nejen Red Bull, ale také Mercedes a Aston Martin.