Esteban Ocon, podobně jako Nico Hülkenberg kvůli změnám na svých monopostech museli odstartovat Velkou cenu Ázerbájdžánu z boxové uličky. Proto vsadili na tvrdou sadu pneumatik, kterou chtěli sundat co nejpozději, ideálně při výjezdu zpomalovacího vozu.
Ten však neměl důvod na trať v závěru závodu vyjíždět, proto musel Ocon přezouvat kola až při nájezdu do posledního kola.
A s tím už zřejmě pracovníci pohybující se v pitlane nepočítali.
Red Bull úřadoval i v Ázerbájdžánu. Pérez předčil Verstappena, Leclerc třetí |
Ocon se v už tak úzké uličce musel na poslední chvíli vyhýbat několika fotografům. Přední křídlo je minulo o pár centimetrů.
„Bylo to opravdu těsné, musel jsem na poslední chvíli šlápnout na brzdu, jinak bych skončil někde mezi nimi,“ prohlásil sám pilot Ocon.
Že se fotografové a jiní členové týmů shromažďují v prostorech, kde ti nejlepší zastaví po závodech své formule, není nic neobvyklého. „Ale dneska všichni, co dávali pozor, věděli, že Ocon bude muset ještě jednou zastavit v boxech,“ upřesnil novinář ze Sky Sports Ted Kravitz.
„Nerozumím tomu, proč připravujeme ceremonii pro pódium ještě v momentu, kdy závodíme. Do konce zbývá stále jedno kolo a někdo pořád ještě nezastavil,“ nechápal Ocon.
Každý z pilotů formule 1 musí během závodu alespoň jednou zastavit u svého týmu v boxech a přezout pneumatiky. Výjimkou jsou závody, kdy prší. Takové podmínky však v neděli v Ázerbájdžánu nenastaly.
„Přijížděl jsem rychlostí kolem 300 kilometrů za hodinu, brzdil jsem opravdu pozdě, a najednou jsem viděl ploty a kolem nich lidi. To je šílené, kdybych netrefil svůj brzdný bod, mohlo to dopadnout pohromou,“ komentoval Ocon.
Zástupci Mezinárodní automobilové federace, kteří byli za tuto situaci zodpovědní, museli podat po závodě vysvětlení.
„Formule 1 měla v neděli obrovské štěstí,“ mínil Kravitz.
Jen štěstí a rychlá reakce Ocona zachránila několik životů.