Jihočech Matěj Smrž dostal divokou kartu a bude se světovou elitou na okruhu Nürburgring závodit. "Okruh mám rád. Je to jedna z mých oblíbených tratí," řekl Matěj Smrž.
V roce 2011 si zde v kvalifikaci zajistil první místo na startu. V závodě jednou nedojel a jednou vyhrál. Loni byl na stejném okruhu jednou pátý a znovu nedojel. Tentokrát to však bylo technikou.
"Závod německého mistrovství se jede na malém okruhu," upřesnil Matěj Smrž. "Mistrovství světa superbiků a také třeba Formule 1 se jedou na velkém okruhu." Zrovna poslední závod F1 se uskutečnil před týdnem na Nürburgringu. Diváci, kteří seriál sledují, okruh dobře znají.
"Letos se německé mistrovství na Nürburgringu nejede," podotkl ještě k okruhu jezdec z jihu Čech.
Při minulé účasti dostal smetený ponk
Závod mistrovství světa superbiků už si vyzkoušel. Bylo to před pěti lety na okruhu Vallelunga v Itálii. Neměl však spolehlivou techniku. "Bylo to trochu divoký," podotkl. Ve čtvrtek v noci na okruh dorazil. Pak jezdil kvalifikace a šel do závodu. Jiné seznámení s motocyklem nebylo.
Byl v týmu s Australanem Muggeridgem, se kterým později závodil i v německém šampionátu IDM. Muggeridge už kariéru ukončil. Tehdy však v MS superbiků dojížděl kolem 10. místa.
V šampionátu startoval i starší z bratrů Jakub Smrž. Matěj byl jako nováček dvakrát na 21. místě. "Dostal jsem smetený ponk," popsal mluvou jezdců motocykl, který byl slátaný ze všeho, co zbylo.
Letos by měl mít lepší výbavu. Kromě elektroniky bude motocykl strojený podle norem superbiků v MS. Jiné budou i pneumatiky, na které si bude muset Matěj Smrž zvykat. Plánuje proto testy.
Spokojený by byl, kdyby zajel pokaždé na bodované pozici. Aby si případně získal pozornost pro angažmá, musel by mít výsledky o dost lepší. "Pozice v první desítce by nebyla zárukou," hodnotil vyhlídky. Nejvíce by pomohlo pódium pro tři nejlepší piloty. Ale to je v takové konkurenci hodně těžký úkol.