"Jako vždy na Red Bull Ringu panovalo neuvěřitelné teplo, a proto bylo nutné dobře zvládnout první kvalifikaci v dopoledních hodinách," popsal Matěj Smrž.
Předsevzetí se držel. Teplota asfaltu dosahovala 40-45 °C. "Dokázal jsem se koncentrovat na první výjezd s novými pneumatikami a zajel jsem čas, který mi zabezpečil první místo na startu," těšilo ho. Ve druhé kvalifikaci už ho nikdo nepřekonal. Teplota asfaltu v té době vystoupala na 60-65 °C.
Pole position pak využil Smrž i v závodě. Start do první jízdy měl dobrý a do první zatáčky najel jako vedoucí jezdec. "Netrefil jsem ale dobře brzdný bod a byl jsem malinko delší v nájezdu. Na výjezdu jsem ztratil jednu pozici," popsal. "Další místo jsem ztratil hned po druhé zatáčce a na třetím místě jsem se pohyboval skoro celý závod."
Mezinárodní mistrovství Německa superbikůPořadí šampionátu Zbývající závody |
Dvakrát jednoho soupeře předjel, ale znovu se vrátil na třetí pozici. Ransedera, který jel druhý, na rovince předjet nemohl. Vyčkával. "Věděl jsem o jeho slabém úseku, kde jsem ho s trochou drzosti předjel v posledním kole a v poslední zatáčce," uvedl dále. "Díky tomu, že jsem se celý závod honil s Ransederem na hondě, poodjel nám Nigon na BMW. Ale i tak si myslím, že by to na něj nestačilo."
Start do druhé jízdy už neměl Smrž tak dobrý jako v první jízdě. Z výjezdu první zatáčky byl druhý za Nigonem. Vzápětí špatně brzdil a přišel o další tři místa. Začínal na páté pozici. "Na okruhu Red Bull Ring je velmi důležité držet se ve vzduchovém pytli. Jsou na něm tři velmi rychlé a dlouhé rovinky," přiblížil okruh, který má navíc větší rozdíly ve výšce a jezdí se z kopce do kopce. "Hodně se mi komplikovala situace přehříváním přední brzdy," sdělil dále.
Proto se musel pytli za některým z jezdců spíš vyhýbat. Brzdu tím chladil. "Motorka fungovala jinak velmi dobře, a tak jsem v závěru mohl zaútočit." Tři kola před koncem se pustil do celé trojice před sebou. Byla v ní překvapení závodu Sutter, Reiterberger a Ranseder. Všechny záhy zdolal. "Díky již bezproblémovému ochlazování přední brzdy jsem si celkem v klidu dojel pro dvacet bodů," radoval se. Vyhrál znovu Erwan Nigon.