A1 GP v Brně: pojede Janiš, nebo Enge?

Praha - Jedničkou týmu ve formulovém seriálu A1 Grand Prix bude nově Erik Janiš. Ale je možné, že v druhém závodě sezony na brněnském okruhu bude české barvy hájit zkušenější Tomáš Enge. "Teoreticky je možné, že v Brně ze strategických důvodů nasadíme Tomáše," manažer Antonín Charouz na tiskové konferenci.

Seriál A1 GP bude zahájen už o tomto víkendu v Zandvoortu.

Důvodem možného Engeho nasazení na Masarykově okruhu je fakt, že v domácím prostředí bude na českého jezdce vyvíjen větší tlak, a navíc se v Nizozemsku neuskuteční takzvaný závod nováčků, ve kterém mohl Janiš na úvod nasbírat
více zkušeností.

Uvažovaná varianta, aby Enge absolvoval i první závod sezony v Nizozemsku, padla kvůli jeho zdravotnímu stavu. Česká okruhová jednička má totiž stále problémy s loktem, který si poranil v při březnové nehodě.

"Po zátěži mě stále bolí. V pondělí jsem v Brně odjel s formulí patnáct kol a pak jsem v noci nemohl spát," přiznal Enge. S cestovními vozy však díky tomu, že mají posilovač řízení, jezdit může. "Potřebuji se doléčit a dát dohromady. Proto jsem rád, že budu mít po dvou letech volnou zimu," uvedl liberecký jezdec.

Vzhledem k tomu, že Česko nebudou tentokráte reprezentovat zkušení Enge a momentálně také zdravotně indisponovaný Jaroslav Janiš, nepočítá vedení týmu zejména v úvodu sezony s výraznějšími úspěchy.

"Samozřejmě, že bychom chtěli dosáhnout co nejlepších výsledků. Je ale pravda, že zatím jsme nepřišli na to, jak auto přesně funguje, a například nejsme schopni zajet dobré časy na nových gumách. Pro nás i jezdce je to trochu frustrující, ale nezbývá nám než bojovat. Ferrari bojovalo o titul mistra světa dvacet let," řekl Charouz.

I kdyby se však Eriku Janišovi či Janu Charouzovi, který byl určen týmovou dvojkou, nepodařilo navázat na dřívější občasná medailová umístění, nebude to tragédie. "Účast je pro nás ekonomicky výhodná, i kdyby to špatně dopadlo. Pro Erika je to super trénink, a i proto do toho jdeme," přiznal šéf týmu.

V nadcházejícím ročníku A1 GP došlo k drobným změnám v systému závodů a pravidlech. Upraven byl model kvalifikace a jezdci mají stanoveny povinné dvě zastávky v boxech. "To by pro nás mohlo být výhodnější. V pit stopu jsme vždy byli jedni z nejrychlejších. Mohlo by nám to pomoci, protože v závodech se nedá moc předjíždět," řekl Charouz.

Kalendář závodů:
30. září: Nizozemsko (Zandvoort), 14. října: Česká republika (Brno), 4. listopadu: Asie - dějiště bude upřesněno, 25. listopadu: Malajsie (Sepang), 16. prosince: Čína (Ču-chaj), 20. ledna: Nový Zéland (Taupo), 3. února: Austrálie (Sydney), 24. února: Jižní Afrika (Durban), 16. března: Mexiko (Mexiko), 6. dubna: Čína (Šanghaj), 4. května: Británie (Brands Hatch).

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž