Diskuse k článku

Král Tour definitivně padl. Contador dostal za doping dvouletý trest

Přepište výsledkové listiny, rozhodl Sportovní arbitrážní soud v Lausanne. Alberta Contadora potrestal po osmnácti měsících a několika odkladech za dopingový nález na clenbuterol během Tour de France 2010, kterou vyhrál. Španělský cyklista dostal dvouletý zákaz startů a o triumf ve slavném závodu přišel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Contador dostal zastavu cinnosti po pozitivnim nalezu, potvrzenem vzorkem B v cervenci-srpnu 2010. Ta platila do 25.ledna lonskeho roku, dne kdy mu spanelsky svaz na zaklade jeho odvolani znovu povolil cinnost. To znamena, ze si predtim, nez znovu smel zacit zavodit, "odkroutil" skoro 6 mesicu zakazu cinnosti. Protoze ted dostal  rozhodnutim CASu dvoulety retrospektivni zakaz cinnosti, ktery vyprsi 6/8/2012, skutecna doba po kterou vubec nezavodil bude celkem cinit asi 18 mesicu.

Veskere zavodni vysledky behem 2011, pocinaje od 25/1/ 2011 se mu anuluji. Pokud je mi znamo, Contador prakticky skoncil lonskou sezonu hned po skonceni TDF, tzn. od konce lonskeho cervence nikde nezavodil. V podstate se sam uklidil ze zavodni cinnosti, ne ale z treninku. Jeho zavodni sezona tedy behem tech 2 let trvala jen 6 mesicu. Ta je ted cela anulovana. Predpokladam, ze poradatele jednotlivych soutezi jichz se vloni zucastnil, ted po nem budou chtit navrat peneznich cen.

0/0
7.2.2012 13:24

fchrz

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

6+6 = 12 ... ale nezavodit by mel 24..Co je to za trest kdyz behem nej smel zavodit?

0/0
7.2.2012 16:19

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Nezavodil celkem 18mesicu, tech 6 mesicu zavodeni mu anulovali vsechny vysledky a poradatele od nej budou pozadovat nahradu za vyplacene odmeny..

Navic UCI pozadala CAS o udeleni financni pokuty pro Contadora. Chce po nem $3.05 milionu. CAS v nejblizsich dnech rozhodne.

0/0
7.2.2012 17:56

fchrz

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Tech 6 mesicu nezavodil (z jeho jeho rozhodnuti) ale smel! Mohl jakkoliv absolvovat zavody, ktery by chtel.

A to je ten problem ...

Kdyz chyti zlodeje po 5 letech, tak mu odpusti/snizi trest, kvuli tomu ze od te doby uz dal nekrad??

0/0
7.2.2012 18:34

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

nepoustej se do me, ja si to nevymyslel a publikuji pouze znama fakta. Svuj nesouhlas si laskave vyrid s tim, kdo je za to zodpovedny.

0/0
7.2.2012 18:52

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

No jenze jak sam pises, on sezonu sam od sebe koncil po TdF (to by udelal i bez nalezu), takze tech 6 mesicu od leta 2010 do ledna 2011 je takovy trest/netrest...

Celkove vzato: fakticky by behem tech 2 let odzavodil cca 2 pulroky, z toho jeden ho nechali jezdit (i kdyz mu ho ted anulovali) ...

Navic vrcholem jsou GT: s dvouletym flastrem by v letech 2011-2012 jel jen Vueltu 2012, bez flastru asi TdF 2011a 2012 (mozna i Vueltu 2011) a realita je takova, ze jel Giro i TdF 2011 + pravdepodobne pojede Vueltu 2012 - takovy "zakaz" by bral kdekdo ;-)

+1/0
7.2.2012 17:26

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

FAKTICKY odzavodil 6 mesicu. Nelze pocitat co BY, ale co skutecne jel: z tech 2 let a vsech Grand Tours jel jen Giro 2011 a TDF 2011. Oboji anulovano, ostuda a za oboji bude vracet penize. Predpoklada se, ze bude muset vracet za vsechny zavody, jichz se behem tech faktickych 6 mesicu zavodeni zucastnil. Take mezitim prisel o tucna sponzorstvi, protoze sponzori nechteji asociaci s dopingem.

Nebyt puvodniho terminu verdiktu zacatek cervna 2011, Contas by nejspis nejel Giro, ale setril sily na TDF. Protoze si ale nemohl byt jisty verdiktem, radsi jel Giro a kdyz rizeni odlozili na srpen, jel i TDF.  Giro ho stalo lepsi umisteni na TDF, protoze tyhle dve jsou prilis namahava kombinace pro spickove jezdce GT kategorie.

Po tom uz samozrejme nemel sily na Vueltu a navic ani psychologicky nebyl ve stavu zavodit, kdyz pripad zase odlozili a nad nim porad visel mec nejistoty a trestu. Nepovazuji to za idealni reseni, nemelo se to tak tahnout, ale uprimne receno, jen at ty ptacky pochytaji .

0/0
7.2.2012 18:23

fchrz

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

To se teda pletes... mohl v te dobe zavodit?.. ANO mohl! Takze zadnym trestem netrpel...Priste si bude 2 lety trest nekdo snad skladat pouze ze zimnich mesicu??Rv

0/0
7.2.2012 18:36

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Prehanis to ad absurdum a vis to. Jinak jak uz jsem napsal nahore:

 ja si to nevymyslel a publikuji pouze znama fakta s trochou matematiky pro ty, kdo tu v ruznych prispevcich nespravne tvrdi, ze Contas dostal zaracha de facto jen 5 mesicu.

Jinak stekas na nespravny stom a svuj nesouhlas si laskave vyrid s tim, kdo je za to zodpovedny.

0/0
7.2.2012 18:56

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Tam neni nejake BY, on fakticky odjel + zrejme odjede v letech 2011-2012 tri GT, coz je stejne nebo zrejme i vic nez by jel bez trestu a 3x vic, nez by jel s klasickym dvouletym flastrem.

Anulace a pokuta je pekna vec, ale kazdy, kdo sleduje cyklistiku, si bude pamatovat, ze Giro 2011 vyhral o parnik

AC

0/0
7.2.2012 23:51

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

ale nejvic si lide budoui pamatovat to, ze byl s ostudou anulovan a doping dozivotne ocerni jeho povest.

Nejen to. Verejnost zacne pochybovat o cistote jeho preechozich vitezstvi na GT. Souperi, mezi nimi treba Evans, ktery to nahlas nikdy nevyslovi, urcite pomysli jestli tech 23 vterin, o nez ho Contador porazil na TDF v 2007, byla legalni superiorita nebo umela. Nebo jestli treba Contador skutecne nemel nejaky skraloupek od dr. Fuentese.....

 Jinak ohledne poctu zajetych GT nesouhlasim. jsou 2 a obe anulovany. Nesouhlasim, ze by se do nich mela pocitat pristi Vuelta, protoze nasleduje po skonceni zakazu.

Zrejme nevis, ze retrospektivni trest za doping neni zadnou nezvyklosti. Zalezi na okolnostech jednotlivych pripadu, jestli si zavodnik cast trestu "odkroutil" a podobne. V tomto pripade to CAS naridil, protoze trest povazuje za pokracovani puvodniho zakazu daneho spanelskou asociaci na doporuceni od UCI po TDF 2010 a preruseneho Contadorovym uspesnym odvolanim.

0/0
8.2.2012 2:05

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

proste to oklasifikovali jako kontinuitu uz zapocateho trestu - at se to sportovni verejnosti libi nebo ne.

0/0
8.2.2012 2:37

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

pravni duvody viz doleji.

0/0
8.2.2012 2:59

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Coz je prave nesmysl, on v roce 2011 zadny trest neodpykaval, jezdil az se z neho kourilo - a to se verejnosti (a zrejme pravem) nelibi ;-)

0/0
8.2.2012 5:13

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

zacal si odpykavat trest koncem cervence/zacatkem srpna 2010 az do konce ledna 2011.Jakkoliv se nam to nelibi, z hlediska pravniho se to pocita jako zacatek trestu a k tomu CASu NEZBYLO, pokud ho shledal vinnym, nez pridat kontinuitu retrospektivnim zakazem a anulaci vysledku a cen.

Mozna ze si nepamatujes, ale sportovni komentatori na celem svete (nevim zda vas Baky) po cely rok 2011 zduraznovali, ze vsechno je nejista a pokud CAS vyhlasi verdikt proti nemu, o vsechno dosazene a vyhrane v tom obdobi prijde.

Jak uz jsem vysvetlil dole, jakmile byl trest zapocat, z hlediska pravniho CASU nic jineho nezbyvalo nez retrospektivni kontinuita, protoze jinak by dali Contasovi skvely duvod obratiot se k soudu ve Strasburku a to by prislo WADA-UCI velmi draho. Samozrejme, kdyby byl Contas nezacal trest uz v lete 2010, dvouleta distanc by zacala platit az ted, od 6/2/2012. Bohuzel, tak to je podle prava.

0/0
8.2.2012 9:26

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Ale tady nikdo nemluvi o problemu srpen 2010-leden 2011, to at mu klidne zapocitaji. To nad cim se lidi pozastavuji je, proc se mu zapocitava i obdobi od ledna 2011, kdy distancovan nebyl, z hlediska pravidel, predpisu a rozhodnuti prislusnych instituci byl rekneme "neuznan vinnym" a tedy mel povoleno jezdit a taky jezdil.

Tou anulaci btw. poskodili i jezdce za nim, kteri to "nove" poradi moc neberou, tak i poradatele zavodu, kde jel, kteri jsou ted formalne bez viteze.

Je to jako bys spachal zlocin, pak pul roku byl ve vazbe + rok vysetrovany na svobode a nakonec dostal trest 2 roky nepodminene, s tim ze ti do toho zapocitaji i tu dobu na svobode, takze si uz jdes odsedet jen pul roku.

0/0
8.2.2012 21:16

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

podivej, mne se to take nelibi ale na druhou stranu uznavam, ze z hlediska pravniho jim nezbylo nez to tak udelat. Navic to bylo po celou dobu Contasovy znovu-povolene zavodni cinnosti ve vsech mediich a vsemi komentatory NEUSTALE avizovano, ze veskere vysledky jsou prozatimni do te doby nez s konecnou platnosti rozhodne CAS, ktery, jak si jiste pamatujes, mel puvodne rozhodnout zacatkem cervna 2011. Ze se to tak protahlo je samozrejme fraska a postizeni nejsou jen ostatni jezdci, ale cely sport.

 Mne osobne na cele veci nejvic vytaci zasah soudce Baraka do rizeni a jeho zakaz vystoupeni svedku Ashendenovi a vypovedi o transfuzich. Do te doby jsem povazoval soud CAS za nezavisly a ferovy, ale proste se rozhodnout, ze se vysetrovani ubira smerem, ktery je komplikovanejsi nez predstavy panu soudcu (nebo aspon jednoho) a co jim vyhovuje, je podle mne hodne zku.....pokrivena justice. Rad bych take vedel, jak nesouhlas jednoho soudce muze prehlasovat ty druhe 2.

0/0
9.2.2012 2:21

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Myslim, ze variante ponechat vysledky 2011 a vymerit zbytek dvouleteho trestu pocinaje unorem 2012 nic zavazneho v ceste nestalo (krome nejakych partikularnich zajmu)

Ohledne transfuzi asi hralo roli, ze Barak byl sef toho tribunalu, ale nakonec je to mozna lepsi, stejne dostal dva roky, vic by to nebylo tak jako tak a ta metoda myslim jeste schvalena neni, takze by to prave byl mozny duvod dalsich tahanic...

0/0
9.2.2012 23:09

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

A retrospektiva podle me neni nutnost. Kdyby ted Alberto dostal k tem 5 mesicum distanc jeste zbylych 19, tak by se mu to samozrejme libilo mnohem mene, ale chtel bych videt nejaky logicky argument, s kterym by sel k tomu soudu, kdyz by vsechny vysledky, odmeny atd. z roku 2011 zustaly v platnosti.

0/0
8.2.2012 21:20

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Neboj, s retrospektivou nemam problem, kdyz by to nebylo pojato timhle "specifickym" zpusobem

Pochybnosti tam byly i tak, tomu se v cyklistice nevyhne nikdo, ohledne pameti bych si nebyl tak jisty...

Co se tyce GT - je celkem jedno jestli Vueltu pocitas nebo ne (ale kvuli vyprseni trestu kldne ano), AC si "v ramci banu", kdy nemel jet nic, odzavodil 2 GT a jednu vyhral, mel tohle Valverde, Basso, Scarponi...?

0/0
8.2.2012 5:39

captain cook

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Valverdeho pripad take nebyl jednoduchy. Nejdriv ho Spanele odmitli odsoudit "pro nedostatek dukazu" a byl odsouzen az diky vytrvalosti Italu pri obdrzeni potrbneho vzorku DNA o nejake 2-3 roky pozdeji.

Kdyby byl Spanely odsouzen v prvni instanci, zacal svuj trest a pak se uspesne odvolal ke spanelskemu svazu podobne jako Contador, dopadl by podobne jako on, protoze odpykana doba se musi zapocitat.

0/0
8.2.2012 9:34

seabow

Re: trochu matematiky - distanc neni jen 5 mesicu

Ja se neptal ne detaily pripadu, znam je. Jednoducha otazka byla - mohl si treba Basso v trestu neco odzavodit? Radsi si tedy odpovim sam - ne, nemohl ;-)

A take to dostal s retrospektivou, jenze mu zapocitali pouze cas, kdy skutecne mel zastavenou cinnost v CSC a Discovery a ne dobu, kdy mezitim chvilku jezdil.

0/0
8.2.2012 21:25

fantomas2000

Dopig v cyklistice

Doporučil bych jej oficiálně povolit. Zobou tam všichni jen někteří prostě mají smůlu a přijde se jim na to. Stejně všichni diváci chtějí vidět Contadora a ne nějaké ploužící se nýmandy, tak proč jim to šmahem všem nepovolit. Stejně už se nejedná o závod normálních lidí tak co. Takto je to dle mého pokrytectví, tváříme se, že je to čistý sport a přitom všichni ví, že to tak není. Výměny krve po závodech, atd. copak je to normální?  Jasně bez toho by nikdo nevydržel jet naplno 14 dni, den co den stovky kilometrů s neuvěřitelným převýšením průměrnou rychlostí kolem 70tky. Prostě je to jiný svět tak proč tam nepovolit jiná pravidla. Že to nebude správný příklad mladým? A co je správný příklad? Právě toto pokrytectví taky není tzovna OK.

0/0
7.2.2012 8:22

Arny

Re: Dopig v cyklistice

S tím pokrytectvím je to ale v každém sportu. Se podívej jak ve fotbale mají často před zápasem nějaké demonstrativní propagace fair play hry a na hřišti to pak zase vypadá klasicky - faulování, simulování. Jsem od přírody idealista, ale asi je fakt, že člověku ve své přirozenosti není morální chování vlastní a sportovní soutěžení v něm tento nedostatek ještě podporuje.

Co můžeme čekat od profesionálů, když i lidé soutěžící pro radost jsou schopni velmi snadno nečestné hry. Samozřejmě jsou sporty, v nichž se nečestná hra děje častěji, naopka v některých, zvláště nekontaktních sportech je jedinou možnou nečestností jen ten doping, takže zde asi hodně závisí na přístupu k dopingu. Osobně myslím, že se problém dopingu v posledních letech zmenšuje. Myslím, že to už není tak organizované jako dřív.

S Contadorem fakt nevím. Mám děsný strach, že by mohl být nevinný. Radši 100 nepotrestaných vinných než jeden potrestaný nevinný. Takže fakt nevím.

0/0
7.2.2012 8:32

captain cook

Re: Dopig v cyklistice

Expertiza ti chybi, mas tam spoustu chyb. Napr. TDF, Giro a Vuelta se jedou 21 dni, ne 14. Prumerna rychlost viteze Evanse byla 39.78km/hod, nikoliv "průměrnou rychlostí kolem 70tky" jak tvrdis ty.

Ad " Výměny krve po závodech, atd. copak je to normální?"  - krevni transfuze a jakekoliv nitrozilni infuze jsou zakazane, krome zivotu nebezpecnych situaci, ktere musi byt radne dokumentovane nezavislymi lekari. Za ne je 2 lety doping, za opakovany prestupek hrozi dozivotni zakaz cinnosti.

 Ze tobe pripadaji takove vykony nenormalni je proto, ze nejsi vazny sportovec, natoz spickovy sportovec.

 Contador zdaleka neni jediny svetovy spickovy cyklista v pelotonu, ktery sev jkeho nepritomnosti nesklada pouze z nymandu. To muze tvrdit jen nekdo, kdo o cyklistice nema moc sajna.

+1/0
7.2.2012 8:40

captain cook

Re: Dopig v cyklistice

PS. Contador zajel na TDF v 2007 prumer 39.98, v 2009 40.31 a v 2010 39.58km/hod. Hodne podobne jako Evans. Ten byl za Contasem v 2007 jen 23 vterin a vloni ho porazil. Je to podle tebe nymand? Podobne tak Andy Schleck. Take nymand, gaucovy experte?

0/0
7.2.2012 8:45

Achille Volfoni

TdF

Tour de France je festivalem dopingu.

0/0
7.2.2012 6:42

captain cook

byvala

Dnes je cyklistika co do antidopingovych kontrol a opatreni nejprisneji kontrolovanym sportem na svete.

Cykliste pozaduji, aby se priklad antidopingovych kontrol v cyklistice rozsiril do vsech svetovych spickovych sportovnich disciplin.

http://www.sbs.com.au/cyclingcentral/road/news/34672/cycling-leads-in-fight-against-drugs-evans

+2/0
7.2.2012 6:52

fchrz

Re: byvala

R^ asi tak... ono bychom se velmi divili kdyby takle prisne sli po fotbalu, plavani a spouste jinejch masovejch sportu.

0/0
7.2.2012 18:39

captain cook

Re: byvala

Zvlast fotbalu! Vzdyt se popularne rika, ze to byl pravy duvod proc spanelska vlada najednou uzavrela Operaci Puerto (pripad dopingove staje dr. Fuentese) "pro nedostatek dukazu", kdyz si uvedomila, ze ted by na radu prisli jejich idolizovani fotbalisti.

 Mimochodem drivejsi spanelsky premier Zapatero vloni na Twitteru pochvalne komentoval osvobozeni Contadora spanelskym cyklistickym svazem "protoze nema cenu trestat nekoho , kdo je idolizovan celym narodem"!!

0/0
7.2.2012 19:02

captain cook

pro ty, kdo umi anglicky

velmi dobre vysvetleni pripadu je v clanku

http://sportsillustrated.cnn.com/2012/more/02/06/Alberto-Contador-stripped-of-2010-Tour-de-France-title.ap/

+1/0
7.2.2012 2:11

kotěnočkinrusakov

Baky

nemůžu si pomoct ale bez Bakyho už cyklistický přenosy nebudou mít takový kouzlo at byl jakejkoliv

+3/0
6.2.2012 20:08

Emiliano Zapata

Re: Baky

;-(

+2/0
6.2.2012 20:09

mobilis in mobili

Musím napsat,

že jsem překvapenej, že byl AC potrestán. Spíš jsem čekal, že jej omilostní. Maximálně bych čekal rok distanc, v případě clenbuterolu se takový trest dost dává. Jsem zvědavej, jak se Alberto zachová. Když to měli v rukou Španělé a byl mu navržen za trest právě ten jeden rok, vyhrožoval, že sekne s cyklistikou. Teď dostal roky dva. Dodrží slovo a skončí? :-)

0/0
6.2.2012 20:02

mobilis in mobili

Re: Musím napsat,

Tedy ne omilostní, ale že trest nedostane žádný. Špatně jsem se vyjádřil :-)

+1/0
6.2.2012 20:04

seabow

Re: Musím napsat,

No a co jineho by v tech 30 letech delal?;-)

Ja mu to moc neveril ani tehdy, tim min ted, kdyz uz v lete stiha Vueltu...

0/0
6.2.2012 20:08

mobilis in mobili

Re: Musím napsat,

Přihlásí se do konkurzu na externího pracovníka WADA :-P

0/0
6.2.2012 20:13

seabow

Re: Musím napsat,

kozel zahradnikem R^

0/0
6.2.2012 20:18

mobilis in mobili

Re: Musím napsat,

Já to jeho prohlášení taky bral pouze jako divadlo, spíš to vypadalo na takový psycholgický nátlak. No a z roku má najednou dva

+1/0
6.2.2012 20:45

seabow

Re: Musím napsat,

Asi tak. Jenze tehdy by to byl fakticky rok (treba i dva) natvrdo bez kola, ted se to realne scvrklo na par mesicu.

Tak jeste co na to Saxo a Riis a jestli jim nevezmou licenci...

0/0
6.2.2012 22:08

fchrz

Re: Musím napsat,

no prave, co je to za trest .. 5 mesicu Rv

0/0
6.2.2012 23:04

captain cook

Re: Musím napsat,

Neni to 5 mesicu. Nauc se pocitat.

0/0
8.2.2012 2:08

captain cook

Re: Musím napsat,

1) neni to jen par mesicu a CAS to spocital jako kontinuitu uz zapocateho trestu. Nemeli v danych podminkach vlastne jinou moznost.

Vis, nebyt toho, ze na durazne doporuceni UCI  naridil spanelsky spanelsky svaz zakaz cinnosti uz v lete 2010 a Contas si cast odkroutil, dost mozna ze by soud naridil zacatek trestu az od ted. Kdyby to ale za danych okolnosti presto udelali a naridili 2 roky od 6/2/12, Contasovi by to dalo MOC dobry pravni duvod se obratit na soud ve Strasburku. Zaloval by je za neprimerene vysoky trest, braneni ve vykonavani povolani a ztratu vydelku a mel by celkem realistickou sanci uspet, aspon castecne. UCI by pak vedle nakladu na soudni rizeni sobe i jemu musela take zaplatit Contasovi kompenzaci. platila by jak diva. Contas si muze dovoli jit k soudu. Ma ve Spanelsku bazi vlivnych sponzoru - napr. Alonso z F1 a jeho konekce.

2) Nic spolecneho se Saxo protoze prestupek se stal v dobe jeho clenstvi v Astane. Pokud lezi nejaka vina na tymu, lita v tom Astana.

0/0
8.2.2012 2:58

seabow

Re: Musím napsat,

1) co se tyce zavodeni - a anulace neberu - je to par mesicu. Zakaz v lete byl k nicemu, on by stejne uz nejezdil a ve chvili, kdy jezdit chtel (zacatek 2011), dostal svoleni - z tohoto pohledu proste trest/netrest. Kdyz uz mu dali flastr, tak mu meli 2011 uznat, a dat 18 mesicu od 6/2/12 (byt by to taky stalo na vode), ale to uz je jen detail, poyebali to na hned na zacatku s tim protahovanim.

2) ne ohledne doby prestupku, ale se Saxem ma smlouvu, kde je urcite doping a trest za doping podchyceny a hlavne diky tomu prijdou o body a mozna o licenci, mohlo byt ze i o sponzora, ale Saxo Bank uz pry potvrdila, ze zustane

0/0
8.2.2012 5:08

Tristran

Re: Musím napsat,

Jeho brácha a manažer v jedné osobě už se nechal slyšet, že v žádném případě neskončí :-)

0/0
6.2.2012 20:48

Kurri 22

Re: Musím napsat,

Já teda doufám, že končit nebude. Když závodí Contador, je se na co dívat.

Dá se předpokládat, že ta letošní Tour bude dost jalová, jako v roce 2008.

No, já mu budu fandit dál. Je to komplexní jezdec a hlavně pořád nebrečí, jako někdo ;-).

On ten případ je celkově dost zvláštní, teda podle toho, co jsem si v médiích přečetl o té látce a vzhledem k tomu, že byl negativně testován  2 dny před tím. Transfuzi vyloučili, tak nevím. Ale k zamyšlení je to, že v "obyčejné"laboratoři by toto množství údajně nemuseli odhalit, takže by se s těmi laboratořemi asi mělo něco dělat.

Teď mi za to klidně nadávejte, stejně vám nemůžu odpovědět.;-D

+1/0
6.2.2012 21:16

mobilis in mobili

Re: Musím napsat,

No transfuzi nevyloučili :-). Naopak nedovolili předvést svědka, který měl transfuzi podpořit. A ono to na transfuzi může vypadat, protože, jestli si pamatuješ, v jeho krvi se našly stopy nějakých změkčovadel z krevních konzerv. Nevím,jestli jsem to napsal úplně přesně :-)

+1/0
6.2.2012 21:34

seabow

Re: Musím napsat,

Jak pise mobilis, nevyloucili, jen se ji "nesnazili dokazat".

Stejnym zpusobem byl na TdF pozitivni Landis na testosteron - na TdF bral jen EPO, testosteron pouze v priprave.

+1/0
6.2.2012 22:12

captain cook

Re: Musím napsat,

ano tak to je. WADA a UCI byly tak nastvane v listopadu, kdyz jeden ze 3 soudcu panelu CAS, izraelsky soudce Barak, nedovolil predvest svedky s expertizou v oblasti transfuzi, ze malem odesli od soudu. Soucasne obvinili tym Saxo z pokusu o ovlivnovani soudce, kdyz Saxo predtim s velkou publicitou odjel na mimosezonni soustredeni do Izraele (naprosto nezvykla destina pro cyklisticke soustredeni) a nechal se tam s nejvetsi publicitou oslavovat vcetne audience u izraelskeho prezidenta.

Soud se zameril na to, ze Spanelsko neni zname,problemem s clenbuterolem v mase a ze take neni znamy zadny pripad, ze by sportovec testoval pozitivne na clen po poziti spanelskeho masa. Spanelska narodni asociace pestitelu dobytka byla s verdiktem spokojena, protoze prokazal nevinu jejich clenu.

Pro ty, kdo umi anglicky, velmi podrobny popis je v clanku

http://sportsillustrated.cnn.com/2012/more/02/06/Alberto-Contador-stripped-of-2010-Tour-de-France-title.ap/

+1/0
7.2.2012 2:10

captain cook

Re: Musím napsat,

Podle clanku byly WADA a UCI presvedcene, ze clenbuterol se do Contasovy krve dostal transfuzi. Nejenze je clen  zakazana latka, ale i krevni transfuze cehokoliv vcetne zavodnikovy vlastni krve je zakazana metoda trestana 2 letym zakazem cinnosti. Vyjimkou je lekarsky narizena transfuze v zajmu zachrany zavodnikova zivota, To by byl pak dvoji prohresek a samozrejme by vyloucil cirou nahodu neumyslneho poziti kontaminovaneho masa, jiz se Contas &spol ohaneli.

Jedina Contasova nadeje vyhnout se trestu totiz spocivala v predlozeni dukazu jak se clen do jeho tela dostal a soucasne presvedceni tribunalu CASU, ze to bylo naprosto bez jeho vedomi a mimo jeho kontrolu. (Asi podobne jako to dokazal Ovcarov.) Samozrejme nestacilo "ja nevedel" ale musel byt skutecny DUKAZ. Proto se Contas a pravnici zoufale snazilii vyhnout jednani o transfuzi a drzeli se povidacky o kontaminaci masa. Tim pro zmenu nastvali spanelske chovatele dobytka a jejich profesionalni povest a hrdost.

+1/0
7.2.2012 2:38

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz