A na západ Čech míří elitní světoví junioři a kadeti včetně pěti reprezentačních výběrů a sedmi zahraničních klubových týmů.
Předkrm nabídnou zítřejší kritéria na doubravecké Lopatárně v Plzni, kde si mohou zazávodit i nejmenší nadšenci. V neděli se pak hlavní dění přesouvá do Kyšic, kde je start i cíl silničního závodu. Okruh vede tradičně přes Červený Hrádek, Zábělou, Chrást či Dýšinu.
Grand Prix West Bohemia● sobota 30. dubna Plzeň (Rapid) ● neděle 1. května Kyšice |
„Po organizační stránce se všechno vydařilo i minule, ale teď jsme nějaké věci ještě vyšperkovali. Budeme mít třeba lepší přímý přenos, posílili jsme kamery v pelotonu i v cílové rovince,“ popisuje Petr Kubias, generální manažer Roman Kreuziger Cycling Academy.
Na startu už bude chybět loňský vítěz juniorského závodu Cian Uijtdebroeks, který před sezonou podepsal smlouvu s worldtourovým týmem Bora-Hansgrohe. Nicméně tým Auto Eder, v jehož dresu v Kyšicích dominoval, se na západ Čech vrací. A opět patří mezi hlavní favority. „Za tuto stáj jezdí nyní Michal Bárta, který loni vyhrál kadety. Podle toho, co zatím předvádějí, to bude určitě jeden z nejsilnějších týmů na trati,“ myslí si Kubias.
Podmínky pro pořádání podobných závodů jsou lepší než před rokem. Nicméně napjatá situace, která od konce února v Evropě panuje, naopak přidělává některým stájím potíže jiného charakteru.
„Několik týmů mi oznámilo, že kvůli zvýšení cen pohonných hmot mají vůbec problém přežít. Třeba (někdejší mistr světa) Michal Kwiatkowski má v Polsku akademii, která začátek sezony úplně osekala,“ líčí stájový manažer. I tak se ale mají fanoušci na co těšit.