Diskuze

Vymýtit bezohledné sprinty ve stylu kamikadze, přeje si oběť Jakobsen

Takřka pět měsíců po hrozivém pádu v závodu Kolem Polska stále není nizozemský cyklista Fabio Jakobsen připraven na osobní setkání s krajanem Dylanem Groenewegenem, který jeho karambol způsobil. Jakobsen je už sice z nejhoršího venku a na konci listopadu si dokonce vyjel na kole, čeká ho však ještě další léčba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

Je potřeba se na celou záležitost cílových rovinek podívat ze strany pořadatele.

V Polsku naprosto špatné reklamní oplůtky jsou dělané z klasického jacklu 20 x 20 mm a ještě špatně svařené. V okamžiku kdy na ně Jakobsen spadl tak se roztrhly jak z papíru na videu je poznat jak tkz.šprušle se oddělily a bylo nesmírné štěstí ,že se na ně nikdo nenapích. Stačí porovnání Sagan Cavendis na Tour kde oplůtky vrátily Cava zpět na silnic a odnesl to ,,jen" zlomeninou kliční kosti. Dále spurtem z koce na který si závodníci ztěžovali několik roků. A vše vyvrcholilo histerii závodníků Trentina a spol. kde navrhují různé nafukovací bariery atd .jak na rychlobruslení a ploché dráze.To je nesmysl kdo to zaplatí. A hlavně by se závodníci měli zamyslet sami nad sebou. Bylo zcela jasné ,že Gonewegen tam Jacobsena nepustí a ten se tam bezmyšlenkovitě cpal. Stačilo se tam necpat a zvednout ruku rozhodčí by Gronewegena diskvalifikovali. A hlavně závodníci by se k sobě měli chovat fair play je to jejich obživa a cílová rovinka není válečné pole.

1 0
možnosti
AB

A69l83e94s 72B50a62d66u32r42a

26. 12. 2020 22:19

To je (jak jinak) jen malý výtažek s delšího rozhovoru s Jacobsenem. Ten mluví třeba o tom, že když ho přivezli do nemocnice, kusy čelisti a patra prostě chyběly, ztratily se, přišel o 12 zubů. Do patra mu vložili kost z pánve a jenom v tom patře mu udělali 80 stehů. Hodně ho zachránilo to, že narazil v letu zadkem do chlapa z organizace a netrefil nějaké pevné konstrukce. Partnerka ho v nemocnici poznala jen podle obočí a řas... Nic z havárie si ale nepamatuje. Čekají ho další operace, ale už jezdí na kole, 2 hodiny třicítkou. V létě už chce jezdit naplno!

4 0
možnosti
Foto

Největší průšvih byl spurt z kopce a nesmyslné bariéry!!!

2 0
možnosti
ZS

Spurt je zkrátka kontaktní disciplína. Vždy budou cyklisti, kteří se snaží procpat mezerou, stejně jako ti, kteří jim chtějí tuto mezeru zavřít. Někdy pak bývá dost obtížné posoudit, zda vinu nese ten, kdo uzavřel prostor, nebo ten, kdo se cpal někam, kde prostě žádné místo nebylo. Jaké jsou tedy možnosti?

1. Zvýšit bezpečnost - lepší a bezpečnější hrazení, pevné prvky dostatečně chráněné atd. Tady je určitě co zlepšovat, vždyť třeba ve sjezdovém lyžování se padá v daleko větší rychlosti a v naprosté většině případů relativně bezpečně.

2. Zvážit možnost vytvořit mezi spurtujícími závodníky a hrazením třeba dvoumetrovou bezpečnou zónu. Nebylo by možné ji využívat třeba k předjetí, ale vytlačený cyklista by do ní mohl vybočit bez rizika pádu.

3. Myslet při výběru místa dojezdu víc na bezpečnost. Je hezké mít dojezd před nějakou pamětihodností, ale peloton by se tam neměl prokličkovávat spletitými úzkými uličkami.

4. Tvrdě, ale citlivě postihovat nebezpečné chování cyklistů. Bylo zde dozajista dost případů, které volaly po nějaké sankci, která nakonec nepřišla. Na druhou stranu zde byly i takové případy, kdy byl někdo sankcionován neoprávněně a na nápravu pak už bylo pozdě. Nejde přitom jen o hlavní hvězdy, ale třeba i ti, kdo jim rozjíždějí spurt, mnohdy odstupují z čela způsobem, který ohrožuje jezdce za nimi a může vést k hromadnému pádu.

4 1
možnosti
AB

A15l35e92s 59B63a96d70u48r55a

26. 12. 2020 22:24

Souhlas, ale s tím, že kdo by do té bezpečnostní zóny v bodě 2 vjel, nesměl by už do spurtu za žádných okolností znovu zasáhnout. Jakékoli nucené nebo i nevynucené vjetí do ní by se automaticky řešilo stejně jako nehoda s určením a potrestáním viníka.

0 0
možnosti
Foto

A UCI nikdo nekritizuje? Ty bariéry měli držet sprintera v koridoru a ne že to přeletí :-(

4 0
možnosti
KL

K55a45r75e91l 57L82a84n67g36r

26. 12. 2020 15:59

Nevím přesně zda to byla Vuelta nebo Giro kde došlo ke křižování sprintera a ten se dotkl toho co křižoval a byl potrestán on a ne ten co křížil. A od šéfa postižené stáje bylo slyšet, že to tento jezdec neudělal poprvé a dělá to úmyslně... Takže dokud se nebude toto úmyslné křížení trestat diskvalifikací ze závodu a pokutou pro jezdce, je o ničem řešit vše ostatní.

0 0
možnosti
DN

Je krizovani a krizovani. Sprinteri proste preskakujou z jednoho kola na druhe a verim, ze v te rychlosti a s adrenalinem prehlednou jezdce za sebou.

Tohle bylo umyslne a vedome vytlaceni soupere na barieru.

1 0
možnosti
Foto

Já myslím, že kritika by měla padat především na UCI. Bariéry tohoto typu by měly být minimálně v kritickým místech nahrazeny bezpečným hrazením. Tohle je něco, co nedokážu pochopit. Jak je to v dnešní době vůbec možné? K podobnému pádu může dojít zcela nezaviněně. Je rok 2020 ne 1920!

13 1
možnosti