BUDE ZASE ŽLUTÝ? Cyklista Michael Rasmussen chce znovu jezdit velké závody.

BUDE ZASE ŽLUTÝ? Cyklista Michael Rasmussen chce znovu jezdit velké závody. | foto: UCI

Dánské kuře už není v karanténě. Rasmussen chce zpět na vrchol

  • 7
Lhal o místě svého pobytu a za trest ho vyloučili z Tour de France. Přitom byl už skoro jistým vítězem. Teď se zdá, že dánský cyklista Michael Rasmussen mluví pravdu. "Mám nový tým a chci zase jezdit velké závody," vzkazuje.

Do konce týdne má pětatřicetiletý vrchař oznámit jméno svého zaměstnavatele. Smlouvu sice ještě nepodepsal, ale do 31. října, který je posledním termínem Mezinárodní cyklistické unie UCI pro uvádění jmen do týmových soupisek, bude vše černé na bílém.

"Jméno týmu zatím neprozradím, ale očekávám, že do soboty bude všechno vyřešeno," řekl jezdec s přezdívkou kuře deníku Berlingske Tidende. "Ačkoliv můj plat bude o poznání nižší než před mou karanténou, nezačnu úplně od nuly."

V Mexiku na Vueltě a Chihuahua závodil v barvách stáje Tecos-Trek. Byl to jeho první závod poté, co si odpykal dvouletý distanc. Vyhrál etapu, tři dny byl lídrem výsledkových listin a nakonec skončil šestý.

V plánu měl start už na letošní Vueltě, ale organizátor mu v tom zabránil. Závodník totiž musí být členem registrovaného týmu minimálně dvacet dní před startem. Rasmussenovi skončil distanc 25. července.

Chuť si chce spravit v sezoně 2010. Pokud mu bude dovoleno na Vueltě startovat, očekává umístění v top pětce.

"Opravdu jsem přesvědčen o tom, že znovu pojedu Grand Tour," nastínil závodní program svého comebacku. "S výhledem na příští sezonu jsem víc než spokojen. Giro vypadá zajímavě a i Vuelta se mi zdá vyhovovat."

Rasmussen byl svým tehdejším zaměstnavatelem - týmem Rabobank - stažen z Tour de France 2007, když už byl skoro jistým vítězem žlutého dresu. Důvodem k odvolání lídra závodu čtyři dny od pařížského cíle byly zprávy, že lhal o svém místě pobytu před startem francouzských etap. Nesplnil tak jeden z požadavků antidopingové politiky cyklistické unie UCI.

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)