"Na nabídku firmy jsme kývla především proto, že jde o novou technologii v opalování, která je k pokožce daleko šetrnější a zdravější než klasická solária," řekla iDNES.cz Renata Langmannová, jejíž ladné křivky vedle opalovacích kabin dokonale vynikly.
"Myslím, že se fotky povedly. Když nejsem s nějakým projektem ztotožněná, nemám důvod s ním spojit svou tvář. Rozhodně nejde k nabídkám přistupovat tak, že za ně dostanu zaplaceno, aniž bych byla vnitřně přesvědčena o správnosti dané věci," objasňuje kráska s tím, že jí rakovina kůže, o které se v souvislosti s klasickými solárii mluví, nahání velký strach.
"V klasickém soláriu jsem nikdy netrávila víc než pár minut, a to tak dvakrát ročně v zimě, abych se "prohřála" a doplnila si energii, která v tomhle období chybí. Nepřeháním to ani na slunci. Lhala bych, kdybych říkala, že se mi opálená kůže nelíbí, ale člověk k tomu musí přistupovat s rozumem," líčí zasvěceně modelka a misska.
O škodlivosti klasických solárií se v posledních měsících vedou vášnivé debaty. Zatímco dříve odborníci uváděli, že umělé opalování "může škodit", dnes tvrdí, že škodí. Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny například varovala, že pravidelným opalováním na slunečním lůžku se u lidí před třicátých rokem zvyšuje nebezpečí melanomu o 75 procent. Podle výzkumů zveřejněných v časopisu Lancet Oncelogy jsou pak nejrizikovější skupinou právě dospívající a děti.
Agentura je poradním orgánem Světové zdravotnické organizace. Solária jsou podle ní "bezpochyby karcinogenní" (více zde).
Kromě Renaty Langmannové se na kampani podílejí i její kolegové z branže, přesněji misska Hana Věrná a úřadující Muž roku Jan Hájek.