- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zeď Karlín. Nechat pověsit svoje dílo na plot? To chce odvahu. Nebála se ani uznávaná fotografka Alžběta Jungrová, ani post mortem malíř Pavel Brázda, který založil svůj vlastní směr, takzvaný hominismus, jenž byl zkrocenou formou expresionismu, odmítající výtvarný formalismus. | foto: Michal Sváček, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Vysočanský industriální distrikt jako by sám svoje k původnímu účelu už nepoužívané a částečně nehostinné tovární haly nabízel k novým účelům. Ilustruje to i příběh Pragovky.
Její historie sahá do roku 1907, kdy zde byla založena továrna na automobily Praga. Ve 20. letech, v době ČKD, se stala největším strojírenským podnikem v bývalém Československu. Vyráběla se tam auta, nákladní automobily i letadla. Už od roku 2010 se prostor haly E pronajímal jako umělecké ateliéry, ale až v roce 2016 našlo v opuštěných továrních halách útočiště umělecké centrum Pragovka Art District.
Připojte se ještě dnes a získejte: