- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě , že se v Jihlavě jednomu blbovi nepodařilo zrušit trolejbusy (včas byl odejít) ; býval jsem tam od roku 1975 a dnes jsou stále IN .
Kdysi jeden komunistický primátor prohlásil, že nechce mít zadrátovanou Prahu. Potom trolejbusy zrušili. Na to, že byl bolševik, měl pravdu. Vzpomínám si na křižovatku u dnešního tančícího domu, kde přes dráty nebylo vidět na hrad. Žádná paráda...
Návrat trolejbusů bych uvítal. Věřím, že rychleji mohou vyjet do pražských ulic a to na linky 100, 101, 102, 103, 105, 106, 107, 108, 109, 112, 114, 118, 119, 120, 121, 124, 125, 128, 133, 135, 136, 138, 144, 148, 150, 154, 172, 177, 180, 190, 213, 240 atd. prostě do míst kam tramvaje nevyjdou.
Vozy lze získat zapůjčením od DP Plzeň, České Budějovice, Jihlava, Pardubice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Teplice, Chomutov nebo také z Brna a Ostravy.
Vozy muze dopravni podnik nakoupit nove, zivotnost autobusu je okolo 10 let...
To je, ale pitomost... ví někdo vůbec kolik bude ta baterka vážit? Hlavně bych tomu udělal dost vysokej podvozek, protože až si to pod sebou vyjede metrové koleje, tak aby to nedrhlo
V Číně testují autobusy, který mají místo baterie superkondenzátor a na dojetí mezi konečnými zastávkami, kde dojde velmi rychlému dobití to prý bohatě stačí, se divím že nezkusí něco takového i zde.
Dobrá práce. On takový zastavující kloubák v kopci dokáže solidně zaplynovat a zakouřit okolí. Vlastně úplně stejně, jako byste takto popojížděli s tirákem, nebo i hůř, tirák má aspoň hodně převodů. Však tomu pak odpovídá dlouhodobá spotřeba 40 až 50 litrů nafty.
Přeju účastníkům experimentu mnoho štěstí při zimních cestách do práce a zpět :)
No, to je taky zajímavé. Kloubák v naftě (nafta nezamrzne, žejo?) má poháněnu jen jednu nápravu. Zatímco u elektrického pohonu je možno pohánet i nápravu střední, tedy pohon 4x6 místo pouhých 2x6, což je pro jízdu na břečce rozhodující pro vyjedu/nevyjedu.
...a presne to je to, co rikam dlouho: Praha je velmi kopcovita, s prudkymi stoupanimi apod., proto se do Prahy nejlepe hodi trolejbusy misto autobusu, ev. hybridy... elektrobusy se prilis nehodi,...
A tu trolej tam mohou zavesit i na puvodni trolejbusove sloupy, mozna, ze tam jeste jsou...
Důvod proč se nevrátí trolejbus jak ho známe je čistě legislativní... Trolejbus je dle legislativy drážní vozidlo a z toho plynoucí podmínky provozu...
Tohle je pořád autobus i když na troleji...
Snaha změnit legislativu tak, aby trolejbus byl silničním vozidlem, tady je. Jenže se naráží na §1 (vždycky se to tak dělalo)
On je to problém: Jede trolejbus objížďkou pod trolejemi, které nemá na DÚ uvedeny jako náhradní trasu linky? Nedovolené provozování drážní dopravy. Musíte ty lidi vysadit. Pak je to režijní jízda, to už se smí. Blbákov.
Jasně, takže místo nasazení elektrobusů na trasy kde nejsou takové extrémní převýšení budou radši stavět takovýhle opičárny. Opravdu se točíme v kruhu, to co se dříve s poměrně racionálním důvodem rušilo a celkem draze nahrazovalo vhodnějším způsobem, dnes opět budeme zavádět....
Testovat něco v ideálních podmínkách je obecně celkem na prd.
Obecně elektrobusy proč ne, dělá to méně hluku. Ohledně ekologie nevím, ony se ty baterie pak taky musí nějak likvidovat. Nasazování v pražské MHD ale určitě ne plošně. Jsou linky, kde se stihne autobus na konečné dobít, ale to určitě nejsou všechny. Tohle musí nejdřív vymyslet, pak lze přemýšlet, kam je nasadit. Hlavně žádné další troleje.
Jsou všechny ;-). Minimálně kvůli řidiči...