Diskuze
Jízdné zdarma v době smogu lidé nevyužijí, tvrdí odborník na dopravu
Děkujeme za pochopení.
M21i23r21o87s60l97a81v 41Z47i12k23m52u88n23d
Jízdné zdarma je populismus odpovídající datu rozhodnutí - výročí "Vítězného února".
I kdyby, zcela teoreticky, kapacita MHD stačila, tak je zde řada otazníků. Bude-li doprava "zdarma" v Praze, jak to bude s placením jízdného "za hranicemi Prahy", tedy ve Středočeském kraji. Týká se nejen autobusů, ale i železnice.
Dalším problémem je hustota spojů. Centrem Prahy se jezdí v 8-10 minutových intervalech, některé linky častěji. Na "okraji" jsou ovšem intervaly v lepším případě 30 minutové, v horším případě 60 minut.
Pokud někdo jezdí autem v "půl" a rozváží část rodiny a autobus jede v celou, tak rodina se nebude přizpůsobovat autobusu jedoucím v "celou", čili vstávat minimálně o 30 minut dříve. MHD rovněž nepokryje silniční trasu. Z vlastní zkušenosti vím, že mnohá pracoviště jsou vzdálena 15 minut chůze od zastávky MHD spojů s intervalem 30 minut ...
Tito lidé rozhodně na nabídku MHD zdarma nepřistoupí. Konec konců při desetikorunovém denním jízdném na roční lítačku je to v podstatě zadarmo ? Za desetikačku si pořídíte kafe leda tak ve vlaku Českých drah s mobilním prodejem.
P33a11v25e34l 89K92r84a36l
Využije, pokud se omezí v době smogu automobilismus.
P38e61t73r 65K40o89n58í94č10e88k
Nemluvě o tom, že pro značnou část lidi MHD prostě alternativou k autu není.
T23o60m19á36š 33Z43e11m68a10n
Lidé jezdí auty proto, že MHD prostě nefunguje uspokojivě pro velké množství tras a časů. Kdo může jezdit MHD, tak jím jezdí.
Navíc smog je především v topné sezóně - mají ho na svědomí především kkti, kteří v 21. století topí uhlím a dusí přívod vzduchu, osobní doprava využívaná v Praze se pak na smogu podílí minimálně - ostatně většina odjíždějících má relativně moderní auta.
Největší množství prachových částic bylo naměřeno na autobusovém nádraží Florenc - kam auta ani nesmí.
Takže řešením je zákaz tuhých paliv v Praze a vyčištění vozového parku MHD (přechod na LPG/CNG).
P32a44v25e55l 15M18a49t34o36u15š29e83k
Na Florenc auta nesmí, ale leží jednak pod magistrálou a jednak u velkých křižovatek. Lidé si stále něco nalhávají, aby auta ospravedlnili.
P20e93t84r 83J58e23d94l67o91v82s52k12ý
tohle je naprostý nesmysl... kdo chce jezdit autem, tak jezdí, protože je zpohodlnělý a ušetřené penízky na benzin mu jsou ukradené... Praha tím přijde o hodně peněz například od turistů, kterých tu není málo... vyhozené peníze do luftu.. kdyby za ně radši přestavěli pár busů na plyn, udělali by lépe...
R33a39d38e13k 95J76a81n32a31t92a
Turisti k automobilovému provozu v Praze přispívají jen minimálně. Většina jich přiletí letadlem, přijede vlakem nebo autobusem.
P61e91t23r16a 67L57a89c64i31n89o79v15á
Ti co jezdí MHD mají roční kupon, ti co jezdí autem, pojedou stejně. Buď mají služební nebo rozvážejí děti. Já znám tedy minimum lidí, co jezdí autem do práce jen tak. U nás i u přítele v práci jedou většinou MHD. Je to rychlejší a nemusíme řešit parkování. A to máme v rodině 3 auta. Jezdíme jen na větší nákupy a pokud máme v ten den lékaře trochu z ruky. Jinak školu a školku máme v dochozí vzdálenosti.
P12e65t34r 51J74e29d16l11o18v49s90k23ý
já znám spoustu lidí, co jezdí jenom tak do práce autem.. a ani mhd zadarmo je od toho neodradí...
J31a75n 78P45o37s59p32i96s61i27l
Jízdné zdarma je čirý populismus a dopravu v Praze ani chvilkově nevyřeší.
P41a92v70e52l 55M47a76t36o60u62š31e28k
To jsou kecy pořád dokola a výsledek žádný. Za dobu, co Evropa vymýšlí idiotská opatření typu "každé sudé auto", "nejméně 2 lidi v autě", "MHD zdarma" apod. bez valného výsledku, stihla Čína z podstatné části přejít na bezemisní nebo nízkoemisní vozidla, skútry počínaje, přes auta, a autobusy konče. Jde to a je to setsakramentsky znát. Chce to jen chtít a ne pouze kecat a přitom jít pokrytecky na ruku ropné lobby...
R36o71b78e53r12t 62P25r30a84ž21á10k
Nevím, kolikrát jste byl v Číně, ale mohu přísežně prohlásit, že vzduch v Pekingu je i na dále "vidět", a to se bavíme o té vyspělejší, jihovýchodní "podkově Číny. Jak to vypadá s ovzduším ve vnitrozemí a na západě země si nepřejte vidět.
P10a83v91e77l 53M36a71t66o82u53š84e33k
Sice se považuji za příznivce veřejné dopravy a odpůrce automobilismu v jeho stávají podobě, ale jsem toho názoru, že jednorázové jízdné zdarma téměř nikoho nepřiláká a pouze zatíží rozpočet. Problém vidím v celkovém náhledu zdejší populace na veřejnou dopravu, který nikdy, co pamatuji, nebyl příliš kladný a sdělovací prostředky tento trend ještě posilují neustálou propagací motorismu. Už jen samotné označení "socka" celkem jasně vypovídá o tom, jak se k veřejné dopravě nezanedbatelná část národa staví. Přitom tatáž část populace mnohdy při přímém dotazu, proč nejezdí veřejnou dopravou, paradoxně argumentuje vysokou cenou, což s označením "socka" jaksi nejde dohromady. Nicméně to svědčí o tom, že jde pouze o výmluvu, že pravý důvod nevyužívání veřejné dopravy tkví v něčem zcela jiném, v pocitu nadřazenosti, v neochotě přizpůsobovat se, v potřebě "ukázat se" před okolím, ve snaze zapadnout mezi "lepší" lidi, v pohodlnosti. Připouštím, že pro jízdu autem mohou být i zcela objektivní důvody (obava před nákazou, jenže k ní může člověk přijít i jinde než v dopravním prostředku), někdy rychlost a operativnost, potřeba převézt náklad apod. Ale takové případy jsou v menšině.
P41e80t31r 73M68a33t80ě88j
Bohu žel argumenty proti nejsou v menšině. Cena jízdného v případě jízdy dvou osob z jednoho konce města na druhý je o cca 30 procent vyšší než osobním vozidlem. Doba strávená v MHD je v mém případě cca 1 hodina a 40 minut, v osobním vozidle cca 20 minut.
Přestupuji dvakrát, přecházím přes ulici na další spoj a to více jak 300m, vše tahám v rukou.
Jakou mám přidanou hodnotu MHD ????
P38a90v12e48l 17O66b83d57r69ž80á40l41e29k
K většímu používání hromadné dopravy se dá dotlačit pozitivní cestou - že pojede z místa kde jsem, do místa kam potřebuji, v čase kdy chci odjet ...
nebo restriktivní, že bude zakázána jízda osobních aut a vjezd do Prahy. Na to ale Praha, ani okolní obce, nemají ani náhodou kapacity parkovišť - hlavně ve na západ od Vltavy.
Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla
Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...
Fotbalový svaz schválil nový stadion na Strahově, Sparta nabídla 1,8 miliardy
Sparta může na Strahově postavit novou arénu s kapacitou 35 tisíc míst. Valná hromada Fotbalové...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Topící se děti s dospělým zmobilizovaly k řece všechny, vrtulník i potápěče
Záchranáři v neděli vyjížděli do Hlásné Třebaně na Berounsku ke třem lidem, kteří se topili v řece...
První pražský mural na silnici vytvořili studenti, padlo na něj 70 kilogramů barvy
Na pražských Vinohradech vznikla první velkoplošná malba na vozovce v Praze. Mural souvisí se...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Umí řeč, chce i asistenty, píší o Priskem v Nizozemsku. Sparta ale o nabídce neví
Ještě začátkem týdne byl pro zahraniční média spíš jen jedním z adeptů. V posledních hodinách už se...
V Klánovicích vlak srazil člověka, na místě zemřel. Doprava na Kolín stála
U vlakové stanice Praha-Klánovice v neděli večer osobní vlak srazil a usmrtil člověka. Informaci...
Na Zličíně srazil vlak člověka, provoz na trati Praha-Hostivice stála
Na pražském Zličíně v neděli odpoledne srazil vlak člověka za železničním přejezdu. Muž utrpěl...
Topící se děti s dospělým zmobilizovaly k řece všechny, vrtulník i potápěče
Záchranáři v neděli vyjížděli do Hlásné Třebaně na Berounsku ke třem lidem, kteří se topili v řece...
Najdi si sám. Nedostatek lékařů v Praze je kritický, pojišťovny lidem nepomohou
Premium Některým pražským městským částem akutně chybí lékaři s volnou kapacitou pro registraci nových...
Rozdáváme ovocné pochoutky ZDARMA
Ovoce, nebo čokoláda? Zapojte se do testování a ochutnejte oboje najednou! Šnek BOB přichází s novinkou v podobě ovocných pochoutek v čokoládě....