"Železniční sklady a část kolejišť na Smíchově by mohly v následujících deseti až dvaceti letech nahradit kancelářské, obchodní i bytové domy a parky. Vznikne i autobusový terminál a záchytné parkoviště," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček.
Majitel velké části pozemků, společnost Sekyra Group, pak na svém webu píše, že srdcem celého území se stane moderní nákupní centrum.
Materiál, který radní schválili, však příliš nenadchl odbornou komisi, která je poradním orgánem rady. Mimo jiné se jí nelíbil plán, aby v nové čtvrti stály typické městské bloky domů. Navíc se podle ní musí území řešit i s ohledem na hustou dopravu.
V souvislosti s tím se mluví o přetíženém Barrandovském mostě, a dokonce se uvažuje o stavbě dalšího mostu dál po proudu, který by oběma břehům Vltavy od dopravy ulehčil.
Takzvaný Dvorecký most pro tramvaje, případně autobusy by měl překlenout řeku na rozhraní Braníka a Podolí. Praha však podle všeho takovou investici zatím neplánuje.