- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Propad jízdného? Čekal bych, že zaměstnanci jezdí na předplatné kupony. Jízdné je z velké části zaplaceno dopředu a fakticky nelze vypovědět.
Jde jen o lidi na jízdenkách a o krátkodobé kupóny. A ještě, tržby pokrývají jen 1/4 provozních nákladů. Jinak MHD v Praze platíme z daní.
Dle mého odhadu, má DPP pokryto tak 90% nákladů i když bude MHD přepravovat jenom vzduch. Nezdá se mi ten "propad" tak žhavý, s ohledem na úspory, co DPP nasadil.
Jenže propad má i město... Takže těch 80% co sype město se taky bude osekat minimálně od 10%....
A samozřejmě jednorázové lístky od turistů nejsou úplně zanedbatelné....
Tento krok DP chápu tam, kde je dost zeleně a okolí trati je neobydlené. Jinak je ta zeleň velice vítaná.
...okolí tratě je neobydlené...
Což je přesně tento případ...
Když se šetří, tak to už se asi nebude kropit ta zeleň v kolejišti na Kolbenově, že.
Tam je automatické zavlažování, které by měla platit městská část.
Teď jsem jel Černokosteleckou ve Strašnicích a vysoká žlutá tráva. Koukám na fotky. Pravidelný stav. Tady ten trávník připomíná neudržovanou louku u smetiště.
Estetický přínos městu nula.
V Olšanské je jen štěrk. Jako, běžně vajgly, odpadky, prach. Nikdo to nečistí. Co s tím? Teď tady prošla tlupa zaměstnanců v oranžových vestách a nabodávali velké kusy odpadu na klacky. Nebo tady chodili kropiči s nějakým Roundupem a starali se, aby v tom štěrku nerostla náletová zeleň.
A "musíme šetřit"... Jako, mít trať vedle domu je za trest.
(S COVID-19 jsem ještě nepřešel z auta na MHD. Jde o hodiny ušetřeného času, mobilitu, svobodu, lepší praxi za volantem, pohodlné převážení věcí, snad jen, trpí kondice. Je třeba ten ušetřený čas nacpat do sportu a rekreace. Což není od věci a je to tvrdý soud MHD. Pomalu, ale jistě mi význam MHD uniká.)
Jo, propadá mi bez náhrady jízdné za MHD a IN karta ČD. "Výborná kalkulace" cenové politiky provozovatele.
Pak, je ropná krize při válce s Ruskem. Ceny paliva sletěly dolu. Stále se jezdí o cca 15% levněji. Mělo by to být poznat i na levnějším provozu MHD.
Zeleň v kolejišti pomáhá především proti šíření prachu, zejména v zimě, kdy tramvaje používají při rozjezdu písek proti prokluzu. Křemenný prach z rozdrceného písku trávník zachytí a lidé ho nedýchají.
Do štěrku písek zase propadne. Sice kontaminuje lože, ale lidé ho také nedýchají. V tomto ohledu to není horší.
Hluk na trati nebude znatelný
„Pocit hluku po obnovení provozu na opravené tramvajové trati či svištivý zvuk je způsobený strojním přebroušením kolejnic před zahájením provozu. Až dojde k zahlazení nových kolejnic, nebude tento zvuk patrný.
-----------------------------------------------------------------------------------------
To nás přesvědčovali, jak budou tramvaje tiché , když v kolejišti bude tráva... Jedině pro ty, co se tramvají vezou, pro ty venku neustálý stejný randál.
Největší chybou Magistrátu je, že z lenosti odmítli koupit ty tzv tiché tramvaje. Všechny ty nízkopodlažní /Porsche, T14, T15/ už neměli kupovat. Ty nízkopodlažní co do hluku super. Jezdí v zahraničí a pohoda.
to není šetření na správném místě
Lepší je omezit investice a provoz?