Barrandovský most | foto: Profimedia.cz

V Praze je už 1,14 milionu aut. Nejvíc jich jezdí po Barrandovském mostě

  • 16
V Praze loni přibylo 36 090 aut a jejich počet se zvýšil na 1 140 482 motorových vozidel. Většinu z toho tvoří osobní auta. Zvýšil se rovněž počet kilometrů, které řidiči po městě najezdili. Nejvytíženější komunikací byl stejně jako předloni Barrandovský most. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací.

Z celkového počtu vozidel registrovaných v hlavním městě je 911 844 osobních aut. Pro srovnání, v roce 2018 evidovaly úřady 882 717 osobáků a o rok dříve 844 613. Na území Prahy loni řidiči najezdili 23,356 milionu kilometrů, což je o asi 300 tisíc meziročně více. Z toho najezdili většinu řidiči osobních aut, a to přes 21 milionů kilometrů.

Oproti roku 2018 se zvýšil počet aut zajíždějících a odjíždějících z centra města, a to o asi 8 tisíc na 525 tisíc aut denně a většinu tvořily rovněž osobní vozy. Mimo centrum pak počet aut vzrostl o 19 tisíc na 689 tisíc aut denně. Také tady tvoří většinu osobáky.

Nejvytíženější je Barrandovský most

Nejvytíženější komunikací byl stejně jako předloni Barrandovský most, po kterém denně projede 143 tisíc aut, což je asi o tisícovku meziročně méně. Druhou nejvytíženější je Strakonická ulice v úseku mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem a třetí Jižní spojka od ulice 5. května po Vídeňskou.

Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Následuje Hlávkův a most Barikádníků. Nejvytíženějším tunelem je Dejvický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka a projede jím 94 tisíc aut denně. V první pětce nejvytíženějších tunelů jsou i zbylé úseky Blanky, a to Brusnický a Bubenečský tunel.

S karanténou ubyla v Praze třetina aut, změnily se i dopravní špičky

Nejvytíženější běžnou křižovatkou je křížení Černokostelecké s Průmyslovou s 69 tisíci aut denně a takzvanou mimoúrovňovou křižovatka 5. května a Jižní spojky, kudy projede 210 tisíc aut denně.

Oproti uplynulým rokům se nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,57 a v roce 2000 pak 1,37 člověka na vůz.

Ranní špička se odehrává mezi 8:00 a 9:00 a odpoledne doprava kulminuje mezi 16:00 a 17:00. Zhruba dvě třetiny jízd pak řidiči uskuteční mezi 6:00 až 18:00. Po 19:00 začíná podle dokumentu počet aut prudce a víceméně rovnoměrně klesat až do půlnoci. Nejvytíženějším dnem byly pátky a měsícem duben.

Na území Prahy je 4 047 kilometrů komunikací, z nichž je 2 327 ve správě Technické správy komunikací, zbylé mají ostatní vlastníci, a na nich je 607 mostů a 13 tunelů.

RokPočet motorových vozidelPočet osobních aut
2015941 145 740 745
20161 002 645795 178
20171 058 949844 613
20181 104 392882 717
20191 140 482 911 844
,