Jako rizikové byly označeny také změny stavby za další dvě miliardy. Fakticky ale Praha o peníze přijít nemusí. Brusel sice kvůli potížím zřejmě sníží celkovou částku, kterou u tohoto projektu lze čerpat (původně to bylo kolem 15 miliard), hlavní město ale chtělo čerpat jen 7,5 miliardy z celkových 22,5 miliardy korun.
Audit podle článku Eura, který vyjde v pondělí, ukazuje chyby v řízení projektu, smlouvách, kontrole a archivaci dokumentů, ale také vady v projektové dokumentaci a nedostatečný geologický průzkum. Dopravní podnik prý neměl detailní informace o změnách, nákladech ani posunech termínů.
O kontrolu přišel podnik podle auditu uzavřením mandátní smlouvy s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která stavbu organizuje.
Ředitel Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš informace týdeníku popřel. "Audit nezapovídá proplatit vícepráce. Pracujeme na tom, abychom zasmluvnili všechny vícepráce, které nebyly zasmluvněné," uvedl v nedělních Otázkách Václava Moravce.
Do médií unikla část výsledků auditu již loni. Policie financování stavby prověřuje od loňského října. A to i kvůli tomu, že se na dálnici D1 snažil někdo vytlačit vůz tehdejšího šéfa interního auditu Dopravního podniku Lukáše Wagenknechta, který se nyní stal náměstkem na ministerstvu financí.
Šestikilometrový nový úsek metra A z Dejvické do Motola má být zprovozněn na začátku příštího roku.
Podívejte se do nitra nového úseku: