Diskuze

Eskalátorem na Veleslavíně jen nahoru, dopravní podnik oprašuje starý nápad

Pražský dopravní podnik se vrátil k původnímu záměru pustit eskalátory u východu z vestibulu metra Nádraží Veleslavín jen v jednom směru. Zatím jde jen o několik hodin denně v rámci testovacího provoz. Cestující nápad kritizují, komplikuje jim to přestup z nádraží do metra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Nechapu, proc je tam staveli, jsou to vyhozene penize....

0 0
možnosti
PO

On celý problém je v tom, že při projektování stanice metra Veleslavín se předpokládalo, že touhle dobou už bude dávno funkční železnice na letiště, na kterou se bude přestupovat podzemním průchodem (který je tam ve vestibulu připravený).

Takže na Veleslavíně samotném měl být pohyb lidí na povrch/z povrchu minimální.

1 0
možnosti
P"E

Eliško možná jste mohla použít ještě jedeno pevné schodiště u výtahu a skoro 2 minuty by to nezabralo!

Počítám s tím, že u výstupu z autobusů povede dvojice zůžených eskalátorů také. A pouze tři pevná schodiště z pěti zůstanou.

1 0
možnosti
MN

Je to plagiát největšího Čecha, který chtěl posílat do dolů vždy o jednoho horníka víc než nahoru.

3 0
možnosti
Foto

Tohle je případ fušeřiny od A do Z. Od "projektu" metra na letiště, přes (ne)rychlodráhu po 20 letech ve stádiu projektu, až po provedení výstupů na Bořislavce a Nádraží Veleslavín (neexistence přístřešků nad schody či eskalátory, přitom osvětlení nad nimi je). ;-D Prostě tragédie a miliony vyhozené oknem!;-(

2 2
možnosti
JS

V článku tak trochu chybí to nejdůležitější: jestli se v případě obousměrného provozu tvoří u eskalátoru směrem nahoru fronta.

0 0
možnosti
P"E

Samozřejmě, že netvoří. Tvoří se jen když je obousměrný režim který je nesmyslný.

0 0
možnosti
DZ

A dolu muze byt klouzacka, ne? Nechapu, co DP vymysli. Nejprve tam nejsou vubec a nasadi tam pikoliky na noseni kufru. Kdyz je tam daji, jsou uzke. A nakonec jen jednosmerne.

7 3
možnosti
Foto

J48a96n 39H59u50s42a36k

13. 2. 2019 20:18

Dokud nějaký rozumný systém dopravy (metro, vlak) nebude dotažen až na letiště (terminál 1 a 2) tak to nikdy nebude fungovat normálně...

4 0
možnosti
Foto

To je tak, když není fyzicky možné se zavděčit.

Projekt prodloužení metra se projektoval se zadáním, že z Veleslavína v době otevření buď již pojede na letiště vlak, nebo zde bude přestup na autobusy pouze krátkodobě v řádu jednotek let, než bude dostavěno na letiště metro.

Proto byl terminál postaven spíše jako provizorní. Aby předešel projektant plýtvání, logicky neumisťoval eskalátory někam, kde by buď vůbec nikoho nevozily, nebo j A bylo by to veřejně velice kritizováno.

A z toho vyplývá druhý problém. Když už se vědělo, že se návazné stavby nepostaví/nezačnou/odloží, právě spolufinancování z fondů EU zásadně komplikuje možnost do projektu "vrazit" vícenáklady na eskalátory za x milionů navíc. Prostě pojistka proti přestřelení nákladů, která u metra vždy naštěstí fungovala - na rozdíl od jiných projektů. V tomto případě ale tato pojistka šla proti možnostem řešení.

Takže bylo nutné dostavět a na základě podaných žádostí získat ty dotace, i tak byly dílčím způsobem již krácené.

A teprve pak bylo nutné vyjednat možnost zhodnocení díla dostavbou eskalátoru. Technicky na dokončené stavbě však vůbec nešlo o jednoduché řešení. Vestibul metra (velkou díru v zemi) většinou obcházejí sítě a různé kabelové trasy, takže pokud bylo nařízeno postavte eskalátor, musel se vejít do existujícího výstupu. Přestavba celého vestibulu by náklady by náklady vystřelila úplně mimo rámec představivosti kohokoliv - a bylo by to veřejně kritizováno.

Jak se ale vejít do původního výstupu a zachovat obousměrnou přístupnost v tomto vstupu. Jeden normálně široký eskalátor by se tam vešel, ale vedle něj už by nezbylo místo ani na minimální normou přípustné pevné schodiště. To by bylo tak úzké, že by v případě poruchy toho normálně širokého eskalátoru nebylo použitelné ani pro výstup nahoru s kufry a dolů by neprošel už nikdo. Tj. jeden široký eskalátor možný nebyl - a a bylo to veřejně kritizováno.

10 1
možnosti
Foto

Takže při snaze problém vyřešit nezbývalo než postavit do toho úzkého výstupu dva úzké eskalátory. Jeden je zálohou za druhý a nahoru i při poruše jednoho vždy něco jede - ovšem i to bylo už veřejně kritizováno. Protože logicky nejde nastavit režim, který by po zrušení původního pevného schodiště všechny uspokojil.

Když jede jeden nahoru a jeden dolů, tak zejména odpoledne nemůže úzký eskalátor přepravit tolik lidí, co vyjedou ze stanice metra. Z nástupiště jedou nahoru, kromě nějakých poruch, dva široké eskalátory, tedy teoreticky přijíždí 4x více lidí, než pak může z vestibulu na povrch. Tvoří se tak přes celý vestibul fronta na ten úzký eskalátor a všichni se zdrží výrazně více než dříve. A navíc, některé busy 119 odjíždějí poloprázdné (navazují na každé metro), protože do jejich odjezdu zdaleka nestihnou na zastávku vyjet všichni - a je to veřejně kritizováno.

Když jedou oba nahoru, pomůže to na především nástupní hranu dostat více lidí a zmizí fronty z vestibulu a naštvaní lidé, kterým kvůli frontě u jednoho eskalátoru ujel bus třeba na Kladno, ale oni museli stát frontu na schody spolu s turisty na letiště. Ovšem je zase veřejně kritizováno, že se do metra nedostanou lidé, kteří chtějí do metra od vlaku. Logicky, mají to tudy do metra nejblíže, tak je veřejně kritizováno, že to tudy nejde.

Všechny tyto souvislosti DPP komunikoval dopředu. Chcete-li pohyblivé schody, bude to mít tyto následky, protože to má technické limity, s nimiž je potřeba počítat. V ten okamžik nikdo neposlouchá.

Pak se spustí oba schody jen nahoru a je to kritizováno, tak se spustí oběma směry a "překvapivě", nastanou ve vestibulu problémy a je to kritizováno. No tak DPP přišel s kompromisem. Když ráno jede víc lidí vlakem do Prahy a chce do metra, jedny schody jedou i dolů, ale po ranní špičce už začne převažovat směr na letiště a odpoledne na Dědinu a naopak k vlaku, takže to je vhodné, aby oba jely nahoru - a je to opět kritizováno. Přitom trvale DPP dělá maximum proto, aby vyhověl.

9 1
možnosti
MV

M94i31l65a66n 74V94o96l95e25k

13. 2. 2019 19:45

Kdo by to byl v roce 1989 řekl, jaké problémy přinese 21. století?

6 0
možnosti