Diskuze
Eskalátorem na Veleslavíně jen nahoru, dopravní podnik oprašuje starý nápad
Děkujeme za pochopení.
M83a61r32t13i64n 73R33u55z32i19c85k39a
Nechapu, proc je tam staveli, jsou to vyhozene penize....
P54a41v22e82l 92O94b96d84r11ž25á46l34e71k
On celý problém je v tom, že při projektování stanice metra Veleslavín se předpokládalo, že touhle dobou už bude dávno funkční železnice na letiště, na kterou se bude přestupovat podzemním průchodem (který je tam ve vestibulu připravený).
Takže na Veleslavíně samotném měl být pohyb lidí na povrch/z povrchu minimální.
P33a24t86r84i83k 75"14L58u96x35p33e62" 42E76g22e41r
Eliško možná jste mohla použít ještě jedeno pevné schodiště u výtahu a skoro 2 minuty by to nezabralo!
Počítám s tím, že u výstupu z autobusů povede dvojice zůžených eskalátorů také. A pouze tři pevná schodiště z pěti zůstanou.
M46i92r97k61o 96N97a85v72a48r49a
Je to plagiát největšího Čecha, který chtěl posílat do dolů vždy o jednoho horníka víc než nahoru.
T35o85m76á31š 86H27r48d61ý
Tohle je případ fušeřiny od A do Z. Od "projektu" metra na letiště, přes (ne)rychlodráhu po 20 letech ve stádiu projektu, až po provedení výstupů na Bořislavce a Nádraží Veleslavín (neexistence přístřešků nad schody či eskalátory, přitom osvětlení nad nimi je). Prostě tragédie a miliony vyhozené oknem!
J32o17s32e11f 54S21t45r34á56s16k88ý
V článku tak trochu chybí to nejdůležitější: jestli se v případě obousměrného provozu tvoří u eskalátoru směrem nahoru fronta.
P60a27t84r52i64k 32"48L72u73x34p37e24" 46E43g49e27r
Samozřejmě, že netvoří. Tvoří se jen když je obousměrný režim který je nesmyslný.
D81a75v48i15d 24Z80a53j14d18á45k
A dolu muze byt klouzacka, ne? Nechapu, co DP vymysli. Nejprve tam nejsou vubec a nasadi tam pikoliky na noseni kufru. Kdyz je tam daji, jsou uzke. A nakonec jen jednosmerne.
J47a86n 25H71u51s79a82k
Dokud nějaký rozumný systém dopravy (metro, vlak) nebude dotažen až na letiště (terminál 1 a 2) tak to nikdy nebude fungovat normálně...
M28a88r18t10i33n 65Š64u78b74r86t
To je tak, když není fyzicky možné se zavděčit.
Projekt prodloužení metra se projektoval se zadáním, že z Veleslavína v době otevření buď již pojede na letiště vlak, nebo zde bude přestup na autobusy pouze krátkodobě v řádu jednotek let, než bude dostavěno na letiště metro.
Proto byl terminál postaven spíše jako provizorní. Aby předešel projektant plýtvání, logicky neumisťoval eskalátory někam, kde by buď vůbec nikoho nevozily, nebo j A bylo by to veřejně velice kritizováno.
A z toho vyplývá druhý problém. Když už se vědělo, že se návazné stavby nepostaví/nezačnou/odloží, právě spolufinancování z fondů EU zásadně komplikuje možnost do projektu "vrazit" vícenáklady na eskalátory za x milionů navíc. Prostě pojistka proti přestřelení nákladů, která u metra vždy naštěstí fungovala - na rozdíl od jiných projektů. V tomto případě ale tato pojistka šla proti možnostem řešení.
Takže bylo nutné dostavět a na základě podaných žádostí získat ty dotace, i tak byly dílčím způsobem již krácené.
A teprve pak bylo nutné vyjednat možnost zhodnocení díla dostavbou eskalátoru. Technicky na dokončené stavbě však vůbec nešlo o jednoduché řešení. Vestibul metra (velkou díru v zemi) většinou obcházejí sítě a různé kabelové trasy, takže pokud bylo nařízeno postavte eskalátor, musel se vejít do existujícího výstupu. Přestavba celého vestibulu by náklady by náklady vystřelila úplně mimo rámec představivosti kohokoliv - a bylo by to veřejně kritizováno.
Jak se ale vejít do původního výstupu a zachovat obousměrnou přístupnost v tomto vstupu. Jeden normálně široký eskalátor by se tam vešel, ale vedle něj už by nezbylo místo ani na minimální normou přípustné pevné schodiště. To by bylo tak úzké, že by v případě poruchy toho normálně širokého eskalátoru nebylo použitelné ani pro výstup nahoru s kufry a dolů by neprošel už nikdo. Tj. jeden široký eskalátor možný nebyl - a a bylo to veřejně kritizováno.
M96a79r18t64i21n 70Š27u52b79r67t
Takže při snaze problém vyřešit nezbývalo než postavit do toho úzkého výstupu dva úzké eskalátory. Jeden je zálohou za druhý a nahoru i při poruše jednoho vždy něco jede - ovšem i to bylo už veřejně kritizováno. Protože logicky nejde nastavit režim, který by po zrušení původního pevného schodiště všechny uspokojil.
Když jede jeden nahoru a jeden dolů, tak zejména odpoledne nemůže úzký eskalátor přepravit tolik lidí, co vyjedou ze stanice metra. Z nástupiště jedou nahoru, kromě nějakých poruch, dva široké eskalátory, tedy teoreticky přijíždí 4x více lidí, než pak může z vestibulu na povrch. Tvoří se tak přes celý vestibul fronta na ten úzký eskalátor a všichni se zdrží výrazně více než dříve. A navíc, některé busy 119 odjíždějí poloprázdné (navazují na každé metro), protože do jejich odjezdu zdaleka nestihnou na zastávku vyjet všichni - a je to veřejně kritizováno.
Když jedou oba nahoru, pomůže to na především nástupní hranu dostat více lidí a zmizí fronty z vestibulu a naštvaní lidé, kterým kvůli frontě u jednoho eskalátoru ujel bus třeba na Kladno, ale oni museli stát frontu na schody spolu s turisty na letiště. Ovšem je zase veřejně kritizováno, že se do metra nedostanou lidé, kteří chtějí do metra od vlaku. Logicky, mají to tudy do metra nejblíže, tak je veřejně kritizováno, že to tudy nejde.
Všechny tyto souvislosti DPP komunikoval dopředu. Chcete-li pohyblivé schody, bude to mít tyto následky, protože to má technické limity, s nimiž je potřeba počítat. V ten okamžik nikdo neposlouchá.
Pak se spustí oba schody jen nahoru a je to kritizováno, tak se spustí oběma směry a "překvapivě", nastanou ve vestibulu problémy a je to kritizováno. No tak DPP přišel s kompromisem. Když ráno jede víc lidí vlakem do Prahy a chce do metra, jedny schody jedou i dolů, ale po ranní špičce už začne převažovat směr na letiště a odpoledne na Dědinu a naopak k vlaku, takže to je vhodné, aby oba jely nahoru - a je to opět kritizováno. Přitom trvale DPP dělá maximum proto, aby vyhověl.
M82i16l78a73n 80V43o28l84e60k
Kdo by to byl v roce 1989 řekl, jaké problémy přinese 21. století?
Ostuda českého fotbalu. Pohár končil bitkou fanoušků, zasáhli těžkooděnci
Místo vítězného křepčení s pohárem hromadná bitka fanoušků. Ostuda, ze které se bude český fotbal...
Vychytávka jako z Jamese Bonda. Řidič za jízdy měnil na autě poznávací značky
Pražští policisté si na začátku května všimli vozu, které nemělo odpovídající poznávací značku a...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Divácký rekord? Pro Česko není velkou výzvou, spíš by MS mělo hostit častěji
Asi žádné jiné číslo se při fanouškovských náletech na hokejovém mistrovství světa neřeší víc. 741...
Plzeň - Sparta 1:2, k titulu i pohár. Finále rozhodl v nastavení Birmančevič
Sparťanští fotbalisté po pěti dnech slaví další trofej. Po zisku titulu zvítězili ve finále...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Lezci přimontovali na obchodní dům Máj i druhého motýla od Černého
Na fasádu obchodního domu Máj na pražské Národní třídě dělníci v neděli namontovali druhého...
V metru ve stanici Náměstí Republiky spadl do kolejiště člověk, provoz byl zastaven
„Na stanici metra B spadl do kolejiště člověk. Provoz metra je přerušen v úseku Smíchovské nádraží...
Bohemians - Pardubice 0:1, jediný gól dal z dorážky Daněk, domácí dohráli bez Puškáče
Pardubičtí fotbalisté nejlíp zvládli skupinu o záchranu, v závěrečném dějství vyhráli na Bohemians...
Česká tradice fyzických trestů. Každý druhý rodič schvaluje fackování dětí
Premium Maminčin nový kamarád se na mě často zlobí. Křičí, že neposlouchám. Když jsme spolu sami, často mi...
80 bodů není dost. V Praze neuspěli ani žáci s vysokým průměrným výsledkem
„Smutné je, že i dítě, které se dva roky připravuje na Cermat a poslední půlrok navíc velmi...
Prodej bytu 3+kk, 75 m2
Venušina, Praha 10 - Uhříněves
8 100 000 Kč