Diskuze
OBRAZEM: Stanice metra D budou do modra, takto vypadá vizuál prvních dvou
Děkujeme za pochopení.
J76a73n 69V75á17c62l46a10v25í15k
Na vizualizacích už počítaji s žebráky?
M52a95r50t10i19n 93I26r30e52i27n
Ano, v každé stanici bude speciální místo, nad nímž bude cedule s nápisem „Vyhrazeno pro žebrání.“ Podobně jako jsou pro kuřáky kuřárny, bude se jednat o tzv. žebrárny a každý žebrák bude mít povoleno 20 minut v kuse žebrat. Po uplynutí tohoto časového limitu bude muset uvolnit místo jinému žebrákovi.
K82a10r59e60l 26D56r74d61a
Oddělená nástupiště jsou víc bariérová. Tedy, bezbariérové řešení je dražší a celkové řešení bývá méně praktické. (Křiklavá soda je Vyšehrad před Jedličkárnou.)
Z principu se mi nelíbí to "bezpečné hrazení kolejiště". Taková stěna podlehne vandalismu. Do roka a do dne bude jízda pomalovaným D za trest.
Pak, u novějších stanice je hrozná akustika. Stanice mají ozvěnu. Patrně je to problém jednoho velkého prostoru. Je to dost nepříjemné. Nezdá se mi, že by právě to někdo řešil.
M25a11r25i75e 90Z96e16l84e76n16k26o47v72á
Ok, ale měla být řešena doprava současně i v severovýchodní části Prahy. Zatím jen jihozápadní část - Déčko, Blanka, letiště.
T17o37m39á32š 48S16o45u82k17u29p
Severovýchod už dostal prodloužení Áčka i Béčka, tak co tam ještě chcete řešit? A vůbec, odkdy je Blanka a letiště na jihozápadě Prahy?
I21g59n89á69c 25D56i45v88i35š
Výstup z Olbrachtovy mi připomíná výstup z Petřin. Nicméně na tom není nic špatného.
M88a91r75t15i52n 93S34k26a20l14i14c53k94ý
Je to neobyčejně... obyčejné..
Proč není veřejná architektonická soutěž???
R91a32d31i93m 18H67o25l41í93k
Na vizuály a dálnice na papíře jsme machři.
H94o63n41z16a 45K68o30v69a36n22d19a
Vypadá to celkem chudě. Je to takové neslané a nemastné. To už i socialistická výzdoba moskevského metra ze socialistických dob vypadá o dost lépe. A z Londýna bych si nebral příklad, to je nejškaredější metro co jsem viděl.
L96a24d16i16s94l77a92v 34D51v79o66ř47á57k
Chápu, že jde o developery, ale stejně mělo to metro vést raději do modřanských sídlišť, než do polí kolem Písnice. Budeme mít alespoň pár nových miliardářů z těch, co ty pozemky coby pole skoupili.
R93o95m21a73n 46P58o64l95á50č76e91k
Protože se jede podle plánů ze 60. let ;-). Na mapce sice ještě jako odbočka C, ale směr je jasný...
R96a73d86e67k 75P23e56č14e75n96ý
Trochu to (hlavně foto 1 a 5) připomíná právě budoovanou Elizabeth line v Londýně. Ta bílá působí vzdušně, ale v Londýně mají elegantněji řešené přechody mezi jednotlivými částmi stanic.
Když už se inspirují Londýnem, mohli by vyměnit tu vyblitou modrou, která má trasu D reprezentovat, za odstín jako má Piccadilly line, ten vypadá mnohem lépe.
Strop na foto č. 9 snad nemohl mít hnusnější barvy.
To cosi nad eskalátory na foto č. 2 tam bude viset nebo se to tam bude promítat?
S animacemi bych byl opatrný a nestavěl vzhled stanic primárně na nich. Známe to tady, systém nikdo moc udržovat nebude, časem přestane fungovat, peníze na opravu nebudou, tak se zruší úplně a každému bude fuk, že stanice bez toho vypadaljí mnohem hůř. (Přesně jako je každému fuk, že postupně zmizely původní zapuštěná svítidla na trase A a tubusy svítidel a oranžové osvětlení stropů na trase B. Stanice bez toho ztratily část svého šarmu. Stejně jako ho ztratila Národní třída, kde krásné zalavé Connex sklo nahradil lacině působící plech v barvě průjmu. A to je jen zlomek z mnoha necitlivých změn posledních let.)
Celkově je to takové neurazí, nenadchne. Asi to nebude takový děs jako nejhorší (vetšinou porevoluční) stanice, ale těm nejlepším (vetšinou předrevolučním) to nesahá ani po kotníky.
Škoda, že ti, co o tom rozhodují nemají vkus a vizi. Je to úplně nová trasa, mohli si zvolit nějaké téma a dát celé trase jednotnou koncepci, oslovit architekty a umělce, vypsat opravdové soutěže a vytvořit kvalitní veřejný prostor. Něco, co by lidi při každodenním dojíždení potěšilo, o čem by se mluvilo po světě a na co by se jezdili dívat turisté. Jako stanice na úseku I A.
Tím nemyslím megalomanské projekty typu Střížkov, dobré stanice nemusí být nutně dražší než ty špatné. Jen to holt chce mít ten vkus. Je to dost smutné, když porovnáte stanice poslední doby v Praze a v jiných městech. A nemusí to být bohaté západní země nebo megalomanská Čína či Dubaj. Stačí Budapešť, Moskva, Minsk nebo Varšava
T79o56m35á20š 67Z75e94m27a56n
a) Olbrachtova za 1!, Jednoduchá kostka s "zápražím" - bude chránit před deštěm sněhem i sluncem. Nezabere moc prostoru a nebude se uvnitř přehřívat.
b) Schody - nejezdící - bez střechy jsou špatné, když nasněží - jednoduchá stříška + alespoň s 1m přesahem před schody jako opatření proti sněhu a klouzání na schodech, a mokré zábradlí také není nic moc.. p.s. Na schodech není po straně vidět žlábek pro snazší údržbu (schody bez rohů kde by se držela špína).
c) Nemocnice Krč je skleněné peklo - v létě to bude jak čočka, nikde stín, před vstupem obrovská zbytečná dlážděná plocha - proč nevyužijete současného podchodu a metro nevyústíte do něj?
d) Výzdoba - nestačil by natřený pohledový beton a vybavení odolné proti vandalům? Metro není galerie, ale v první řade dopravní prostředek. Ušetříte na výstavbě i údržbě.
e) Opravdu vidím TURNIKETY?! (Krč)
f) Chystejte prodloužení do Jesenice, kde by bylo ideální místo pro Autobusové nádraží a P+R.
T54o71m48á33š 47Z50e52m58a62n
g) Oddělená nástupiště jsou škoda - přeci jen je to jistý sociální rozměr metry kdy si přátelé ještě chvíli popovídají než jim přijede večerní metro (každému jinam).
To je - řešíte-li i sociální rozměr - výraznější než nějaké malůvky, hrátky se světlem a promítání..
Plastika na Andělu je lživá, míní Hřib. Jednání o odstranění se nekonalo
Plastika v metru na Andělu je lživá a dostane novou podobu. Oznámil to náměstek primátora Zdeněk...
Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění
V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou
Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...
Ven ze souprav! Pražské metro ve špičce ochromila závada i pád do kolejiště
Od 17:30 hodin stál provoz metra na lince B mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Florenc, DPP uvedl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník
V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...
Praha je zoufalá z psích exkrementů. Kampaně za miliony na pejskaře nestačí
Premium Typický zápach psí moči, který se v bezvětří line z asfaltových chodníků. Spálené kmeny zažloutlých...
Kvůli fraktuře lebky disciplinárka koná, viníkovi hrozí trest až na rok a půl
Disciplinární komise zahájila řízení s kroměřížským fotbalistou Tomášem Matouškem, jenž v...
U Klínce vyprošťovali vykolejený vlak, cestující vozily náhradní autobusy
Pracovníci Českých drah (ČD) ve čtvrtek nedaleko Klínce u Prahy vyprostili dva vozy po vlakové...
Seniora málem zabil a ukradl mu plnou peněženku. Násilník dostal šestnáct let
Soud ve čtvrtek vyměřil 16 let vězení se zvýšenou ostrahou třicetiletému Janu Čuporimu, který loni...
Prodej chata, 43 m2 - Kamýk nad Vltavou
Kamýk nad Vltavou, okres Příbram
2 490 000 Kč