- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zeptám se po cimrmanovsku: A není to málo? Co takhle umožnit nahrát kupon nebo krátkodobou jízenku na telefon provozovaný j a k ý m k o l i v operátorem, nejenom těmi českými? Proboha, žijeme ve XXI. století, tohle by přeci mělo být minimum, co by systém měl umět!
Odpovím otázkou... Od kdy je nahrání aplikace do mobilu vázáno na operátora?
Bude se s platební kartou ukazovat i občanka? Jestli ne, tak na kreditce fotka není, to ji můžu někomu půjčit...
Fotka je ovšem v databázi a bude se zobrazovat průvodčímu nebo revizorovi při kontrole.
Jinak kdysi jsem měl kreditku Citibank a na té fotka byla.
Otázka:
Mám Opencard platnou do 31. května 2019. Dosud platilo, že v období asi 2 měsíce před koncem platnosti Opencard si budu moci zažádat o bezplatnou Lítačku, pokud bych chtěl Lítačku dříve, musel bych platit. Jak to tedy bude v případě, že Opencard přestane platit k 31.10.2018?
To ale není ten hlavní problém. Předpokládám, že tato vynucená výměna bude bezplatná...
Hlavní problém vidím v tom, že zatímco při průběžné výměně Opencard za Lítačky (někdo v říjnu, jiný v listopadu, prosinci, lednu nebo třeba v květnu) nebude docházet ke zbytečným frontám na místech, kde se bude Lítačka fyzicky zřizovat (rozuměj žádat o ni), v případě okamžitého ukončení platnosti Opencard pro všechny její držitele bude zákonitě docházet k časovým ztrátám v nutně vzniklých frontách (inu Češi musí být "frontoví bojovníci", i kdyby nechtěli).
Magistrát by měl hradit za tyto časové ztráty občanům nějakou částku za každých započatých 5 mnut strávených ve frontě (nebo na úřadě podle lístkového systému), aby úředníky přestalo bavit vymýšlet takovéto nesmysly.
V takovém dubnu 2019 bych výměnou strávil nepochybně kratší dobu, než budu muset strávit v září či v říjnu, kdy do Prahy dorazí navíc studenti VŠ...
Jenom jestli neřešíte neexistující problém.
- výměna za Lítačku už dost dlouho probíhá. Opencard tak už má méně lidí, než kdysi.
- na výměnu jsou dva měsíce. To průběžné je.
- Lítačku lze objednat i po internetu, a jelikož máme 21. století, hodně lidí internet zná, patrně i vy. Navíc je to levnější než osobně.
- a dokonce ani není nutné žádnou kartu objednávat. Stačí zaregistrovat nějakou kartu, co už máte doma - ať už inkartu ČD nebo platební kartu
Pokud kontrolní terminály revizorů budou stahovat a ukládat kupóny, je možná i kontrola v tunelech metra. Ostatně v podmínkách je myslím uvedena lhůta 6 minut od nákupu do prvního použití.
Na MAP In Kartu a Plzeňskou kartu je možné zapsat až 10 jízdenek a k tomu zákaznické profily (žák, senior, důchodce...) . O vzájemném používání už se zde psalo.
Ty počítače bych zakázal. Je to moc nesrozumitelný nástroj na pražskou MHD.
Jedu v 15T, nade mnou rudé nápisy. Potřeboval bych vědět kam to jede, a smůla. Vidím jen nějakou konečnou, kde jsem v životě nebyl a co mi nic neříká. Běžně jezdím se sluchátky a kecálky neposlouchám. Příští stanice se včas oznamuje v hlášení... Cestující se sluchátky má ale smůlu.
Přitom, potřeboval bych se každou chvíli rozhodnout, zda tramvaj jede rovně či zahybá a podle toho včas vystoupit. Teď jsem na to koukal, příští zastávka se zobrazí v momentě, kdy se zavřou dveře. O další stanici se z nápisu tedy dovíte, když je vám to na nic. Pokud vám směr nevyhovuje. Musíte tam dojet a pak se vracet. 21. století.
Jen, ty "ozdobné nápisy" stály miliony z kapes Pražanů. Pak fungují takto? Na WiFi mohu v pražské MHD zapomenout... Další miliony. Miliardy za OpenCard a teď čáry máry s Lítačkou? Na to že potřebuji jednou za rok koupit kupon za pár kaček, mi ty náklady v miliardách za údajný nezbytný servis přijdou kapku jako mamutí kanon na těch pár cestujících.
Platba bezkontaktní kartou v MHD asi bude až za 50 let, co?
Vždyť už je, akorát ne ve všech vozech. Hodí se ale jen pro turisty a jiné náhodné cestující.
Podařilo se někomu přidat podřízený účet? Mně to bohužel při přidání identifikátoru lítačky dcery stále vrací „Při návratu z tokenizačního procesoru došlo k chybě (Chyba E17).”...
Přidal jsem starou OpenCard i novější InKartu ČD a bez problémů přenesl kupon z OpenCard na InKartu.
Stránky blbnou na mobilech(načítání), na PC to už klaplo bez problémů.
konecne posun smerem kam svet miri - plastove a fyzicke veci zmizi do 10 let uplne
zatim to vypada okej. Zaregistroval jsem si ucet, pridal litacku, pridal kartu. Z litacky presunul kupon na kartu. Tak uvidime, jestli to bude fungovat Proces probehl hladce, zmateny je jenom to nahravani fotky ke karte, to je schovany uplne v jiny sekci webu.
Přesunul. To znamená, že kupon může být jen na jedné kartě(svázán s jednou kartou)?