Silničáři vyznačí omezení, letošní oprava Barrandovského mostu začne v pondělí

  • 2
Silničáři začnou na pražském Barrandovském mostě vyznačovat dopravní omezení již v sobotu 13. května. Letošní fáze oprav mostu začne v pondělí 15. května a potrvá 92 dní, tedy do pondělí 14. srpna. Opravy zahrnou práce na levé straně mostu ve směru do Braníku a na barrandovské rampě z ulice K Barrandovu.

„Značení začne od soboty. Nějaké omezení už to znamenat bude, protože když se tam značky dávají, tak je potřeba dbát na bezpečnost lidí, kteří je tam dávají. To znamená, že je nutné počítat s tím, že k nějakému omezování provozu dojde už tento víkend. Jedná se ale o víkend, takže provoz bude nižší. Zároveň bych všechny řidiče rád požádal o ohleduplnost,“ řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).

Letošní práce na opravě mostu začaly již v prvním čtvrtletí, kdy silničáři opravují ty části, které nevyžadují omezení provozu na mostě. Podle Hřiba například pracují na tom, že vytváří uvnitř mostu průchody pro předpínací lana a pracuje se na úpravě některých míst, kdy se zlepší plynulost provozu. Přebudováván je například sjezd na Modřanskou ulici.

Při opravě bude, stejně jako loni, na kraji mostu přichystána odtahová služba. „Bude pro všechny zadarmo,“ řekl Synčák. Při loňských opravách se stalo, že jeden z řidičů trval na odtahu zprostředkovaným svou pojišťovnou a zablokoval tak provoz.

V pondělí pak začnou dělníci frézovat povrch vozovky, demolovat římsy a zábradlí. „A budeme se, pokud to půjde - co nejrychleji dostávat k nosné konstrukci, abychom mohli položit vyrovnávací beton. Budou pokračovat izolace a práce na obnově všech částí,“ řekl ředitel Technické správy komunikací (TSK) Jozef Synčák.

Úpravy sjezdu z Barrandovského mostu omezily dopravu, přišel o část pruhů

Doprava během oprav mostu

Nejvýznamnějším omezením bude uzavření barrandovské rampy od Barrandova, a to ve směru z ulice K Barrandovu na Jižní spojku. Objízdná trasa kolem uzávěrky povede po Pražském okruhu Lochkovským tunelem a po Strakonické ulici zpět na Barrandovský most a Jižní spojku.

„Pro vzdálenější cíle, jako jsou Modřany, Kamýk či Chodov, bude možné pokračovat po Pražském okruhu na sjezd Písnice, který se plánuje v době rekonstrukce mostu otevřít, a poté do centra po Libušské ulici, či jet dál po Pražském okruhu na sjezd Vestec. Možností je také dojet až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra po ulicích Brněnská a 5. května,“ radí TSK.

Objízdná trasa kolem uzávěrky barrandovské rampy během druhé fáze rekonstrukce...

Zástupci pražské rady v minulosti řidičům opakovali, aby byli v průběhu rekonstrukce trpěliví. „Zkuste se zamyslet nad tím, jestli po tom mostě skutečně potřebujete jet, nejlépe se mu vyhněte úplně. Pokud přes něj potřebujete jet, jeďte mimo špičku. Využívejte posílené spoje MHD,“ žádal letos v březnu Hřib.

Ty však nejsou zatím plánované, mají se zavést pouze v případě vážnějších mimořádností, kdy by ve špičkách pracovních dnů s dvakrát posílenými spoji měla jezdit tramvajová linka 21. Spoje pojedou v trase Sídliště Modřany – Nádraží Braník – Dvorce – Podolská vodárna – Palackého náměstí – Anděl – Smíchovské nádraží.

„S ohledem na to, že po dobu rekonstrukce budou na Barrandovském mostě trvale v každém směru nadále dostupné 3 jízdní pruhy, nedochází k zásadním úpravám provozu autobusových linek,“ oznámila TSK. Kvůli uzavření barrandovské rampy se však upraví trasa autobusové linky 170. Ta využije při cestě z Barrandova do Braníka vratnou rampu umístěnou u Lihovaru.

Plynulejší příjezd k Barrandovskému mostu mají pro linky 118, 170, 190, 196 a 197 zaručit nové i stávající vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy v ulicích K Barrandovu, Jeremenkově, Vrbově, Ke Krči a Modřanské. Linka 125 se rozdělí a v pracovní dny od 6 do 20 hodin pojedou spoje této linky odděleně v úsecích Smíchovské nádraží – Háje – Jižní Město (pod číslem X125) a Háje – Skalka (125).

Rekonstrukce Barrandovského mostu začala loni na jižní polovině jeho jižní části. Práce jsou rozložené do několika let a mají trvat vždy jen část roku. Za celé období vyjdou na 594,5 milionu korun. Soumostí z roku 1983 tvořené dvěma částmi, severní a jižní, se dosud nikdy neopravovalo.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

,