- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Cílem města Plzně je znemožnit řidičům bezplatné parkování na celém území města. Zároveň chceme rezidentům, za drobný roční poplatek, nabídnout možnost zakoupení rezidenčních karet, avšak bez možnosti garantování parkovacího místa. Jinými slovy: chceme si s kamarádíčky rozdělit parkovací byznys v Plzni a všechny pořádně podojit. Ale samozřejmě, že je třeba toto všechno skrýt za hezká slova o rozvoji Plzně a zpříjemnění města pro život.", uvedl v rozhovoru pro nás portál náměstek primátora pro oblast dopravy Aleš Tolar (12. března 2026).
Tak takhle to funguje ve velké části v Praze a městech an západě. Když jsou lidi líní, tak to nakonec odnesou všichni. To je prostě realita. osobně si myslím, že pokud se platí v centru, bylo by fér, aby se platilo po celém městě a třeba by se tím ta cena snížila. Ovšem zároveň by počet míst měl být určitě větší, než počet těch parkovacích karet a to ideálně v nějakém poměru, např. 1,2:1. A navíc rovnoměrně ve vše lokalitách.
Co takhle udělat nějaké to parkoviště udělat po lidi, co centra musí?
Parkoviště na Borech je 25 minut tramvají od centra. Nedivím se, že je pořád prázdné.
Já by zóny udělal dále od Petrohradu až po Častkovku... Není tam kde parkovat a takhle by se to vyčistilo. Kdo tam bydlí, 700kc za rok zaplatí rád.
A nezaparkuje stejně. To se vyplatí.