2 Podchod u hlavního vlakového nádraží
Stejně jako podchod pod CAN není příliš vábný ani podchod u hlavního vlakového nádraží. Vyřádili se na něm sprejeři. Jeho výhodou oproti podchodu u CAN je fakt, že se na noc zavírá, takže není tolik prostoru k jeho znečišťování.
Vedoucí úseku dopravního inženýrství plzeňského magistrátu Ondřej Vohradský sdělil, že jeho modernizace nastane až v souvislosti se záměrem společnosti Ameside, která má územní rozhodnutí na projekt nové městské čtvrti mezi Americkou třídou, Denisovým nábřežím a Hlavním nádražím. Zhruba za osm miliard korun ji chce postavit do roku 2027.
„Do té doby bude podchod ve stejné podobě jako nyní,“ uvedl Vohradský. Jisté je, že po modernizaci bude lépe přístupný než nyní. Napojovat se na něj bude nově vzniklá ulice, která povede od muzea, pak se napojí na lávku přes řeku Radbuzu, od lávky povede cesta pro pěší až k podchodu. Nebude ale v úrovni dnešní Americké třídy, ale níž, přesněji v úrovni dnešního podchodu. Do něj se tedy nepůjde z kopce, ale po rovině. Povedou z něj eskalátory k palubě Hamburk.
Výstup z podchodu směrem na Slovany s pevným schodištěm zůstane zachován. Celý prostor podchodu se upraví, budou tam prodejní stánky a provozovny. Kdy bude projekt Ameside realizován, se ale Vohradský neodvažuje odhadovat.