Rekonstrukce mostu začala v březnu. „Při pravidelných kontrolách mostu, který byl postaven v roce 1972 v souvislosti s dokončením vodní nádrže České údolí, byly v nosné uzavřené konstrukci, opěrách i uložení zjištěny závady, které se postupně zhoršovaly. Vyústily ve snižování nosnosti mostu až na 12 tun a bylo tedy nezbytné jej opravit,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule.
Kromě obnovy mostu zahrnovala oprava i vybudování nového chodníku, který umožní pěším přes most bezpečněji přecházet.
Stavbu mostu realizovala Správa veřejného statku města Plzně a náklady činily 44 milionů.
„Na základě analýzy možností obnovy byla jako nejvhodnější zvolena výměna nosné konstrukce mostu. Po snesení té stávající byly upraveny hlavy pilířů a opěr. Na nové úložné prahy opěr a pilíře byly osazeny nové prefabrikáty – nosníky ve tvaru T,“ popsal Václav Šašek ze Správy veřejného statku města Plzně.
Nosníky byly spřaženy železobetonovou deskou, byly provedeny římsy, izolace, mostní závěry a kompletní odvodnění mostu. Finální povrch vozovky na mostě byl proveden ze živice. Kromě toho byl vybudován nový chodník nejen na mostní konstrukci, ale i v nájezdech k mostu.
Stavebníci řešili i sanaci spodní stavby mostu. „Z toho důvodu bylo nutné od září snížit hladinu vodní nádrže České údolí. V současné době se nádrž začíná pomalu napouštět,“ doplnil Šašek.
Dodal, že na stavbě budou vzhledem ke klimatickým podmínkám odstraněny drobné závady a nedodělky na jaře příštího roku.