Podle Mirky Reifové ze společnosti Plzeň 2015 se o město více zajímají zahraniční média hlavně proto, že příští rok bude Evropským hlavním městem kultury.
"Zájem zahraničních novinářů vnímáme stále silněji od začátku letošního roku. Střídají se v Plzni téměř každý týden, ať již individuálně nebo na námi organizovaných akcích," podotkla Reifová.
Jak uvedla, v Plzni už byly desítky německých novinářů, zástupci rakouských , italských, francouzských i finských médií.
Do města zavítal také britský žurnalista s objednávkou na reportáž od amerického cestovatelského magazínu. V Plzni natáčel i televizní štáb z Brazílie.
Na prvním místě žebříčku je Řecko
Článek v Lonely Planet nezve jen na program Evropského hlavního města kultury, ale prezentuje Plzeň také jako kolébku piva, která je méně zaplněna turisty než Praha a může nabídnout návštěvu podzemí i krásný výhled z věže katedrály sv. Bartoloměje.
"Lepší reklamu jsme si nemohli přát. Od začátku jsme si v marketingové strategii vytýčili, že nebudeme propagovat jenom kulturní akce v rámci roku 2015, ale celkový zážitek, který si může návštěvník z města odnést," doplnil ředitel marketingu projektu Plzeň 2015 Radek Auer.
V přehledu top desítky evropských destinací zaujala Plzeň osmou příčku. Na prvním místě je Řecko, na druhém slovinské město Lublaň a na třetím jihozápadní Anglie.