Zatímco jiným důležitým silničním stavbám hrozí odklad, vedle nejvytíženějšího úseku silnice I. třídy u pardubické rafinerie Paramo vládne čilý ruch. Tento týden uplynul rok od slavnostního zahájení přestavby kritického úseku.
Zástupci ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, města i stavebních firem tehdy poklepávali na základní kámen. Kladívka ale poté vystřídaly bagry, tatrovky i jeřáby, které se pustily do rozšiřování silnice za téměř 370 milionů korun. Tisíce řidičů tak mohou denně sledovat postupující práce na jediné velké stavbě, která v kraji momentálně vzniká. Hotova má být na podzim příštího roku.
Pyrotechnici na bomby nenarazili
Za předchozích dvanáct měsíců stavbaři provedli řadu kroků, které povedou k plynulejšímu průjezdu téměř kilometrového úseku. Ty se ovšem nedotýkají přímo provozu. V první fázi se kácela zeleň a dělal pyrotechnický průzkum, který naštěstí dosud neodhalil žádnou nevybuchlou munici z války.
Fotogalerie |
Na příjezdu od Chrudimi, kde vznikne obří kruhová křižovatka, zatím vládne klid, ale odstranění pouličního osvětlení i skrývka vrchní vrstvy zeminy naznačuje, že v brzké době se stavební stroje pustí i do úpravy této části.
V sousedství světelné křižovatky směrem k vlakovému nádraží pak roste obří opěrná zeď ohraničující stavbu.
V minulých týdnech silničáři začali betonovat i základy nového přemostění hlavního železničního koridoru. Původní vedlejší most vedoucí přes trať Pardubice-Hradec Králové byl již dříve stržen a na jeho místě vyrostlo provizorní přemostění. To však zatím způsobuje největší komplikace.
Problém mají při průjezdu tímto místem zejména kamiony. Zvláště kvůli nim už musela být dočasná konstrukce vyztužena podpěrami, což si vyžádalo i krátkodobou uzavírku stavby (psali jsme o ní zde). Hlavní omezení, která budou mít na dopravu v centru města zásadní vliv, přijdou na řadu letos.