Velká oprava mostu u krajské nemocnice by měla začít v roce 2021. Momentálně se...

Velká oprava mostu u krajské nemocnice by měla začít v roce 2021. Momentálně se most musí zabezpečit tak, aby z něj nepadala omítka. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Nadjezd u pardubické nemocnice čeká na velkou opravu, riziko prý nehrozí

  • 2
Pardubice si vyčlenily dalších 3,5 milionu korun na zabezpečení nadjezdu v Kyjevské ulici u nemocnice. V červnu se uvolnila omítka z hlavy nosníku pilíře, proto je nutné celkově zajistit ostatní pilíře. Město připravuje velkou rekonstrukci mostu, která by měla být hotová do dvou let.

Pouhým okem je vidět, že nadjezd přes železniční koridor a rychlodráhu má své nejlepší roky za sebou. Ovšem pardubičtí radní jeho opravu dlouho odkládali, a to ze dvou důvodů - jednak rekonstrukce bude dost drahá a také způsobí velké dopravní problémy v celém širším centru města. 

„Nadjezd je sice pochroumaný a tu a tam z něho něco spadne, ale co se týče dopravy, tak je v pořádku. Nikdo nemusí mít strach přes něj jezdit,“ řekl náměstek primátora Petr Kvaš.

Přesto politici musejí s přípravou rekonstrukce poměrně spěchat. Stavba se totiž bude muset koordinovat s přestavbou železničního uzlu Pardubice. 

„Logicky bychom se rádi trefili do doby, kdy na trati budou výluky,“ doplnil Kvaš s tím, že práce by tak měly být hotové během roku 2021. A zatím se zdá, že by se termín mohlo podařit splnit. „Projekt je hotový, je před vydáním stavebního povolení. Mohli bychom začít stavět už v roce 2020,“ uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková z hnutí ANO.

Oprava musí být sladěna s přestavbou nádraží

Stavbu by ovšem mohla právě paradoxně komplikovat a prodražovat koordinace se Správou železniční dopravní cesty, která chystá modernizaci hlavního nádraží. Není úplně neobvyklé, když nějaká velká státní stavba začne mnohem později, než je původně avizované. 

„Zatím jsou dohody takové, že by to mělo všechno být hotové v roce 2021,“ potvrdila však Dvořáčková.

Dělníci při opravách nadjezdu připraví místo pro dvě budoucí odbočky. Jeden nájezd povede na silnici I/36, takzvanou rychlodráhu vedoucí pod mostem, druhý umožní sjezd k nemocnici. Oba zřejmě vzniknou později. 

Podle vedoucího odboru dopravy magistrátu Vladimíra Bakajsy bude nutné most zhruba na devět měsíců zcela uzavřít. Připraveny budou objízdné trasy, ale dopravu ve městě to bude značně komplikovat. Přerušení provozu na železnici nebo silnici I/36 budou jen krátkodobá v řádu hodin, u silnic případně na víkend.

Nadjezd vznikl v roce 1964 a je ve špatném stavu. Už v roce 2017 z něj spadl jeden betonový díl, statika mostu ale ohrožená není. Náklady na celkovou rekonstrukci a vybudování sjezdů by měly dosáhnout asi 230 milionů korun. Většinu zaplatí Státní fond dopravní infrastruktury.

Aby komplikací v daném území nebylo málo, tak se chystá i přestavba bývalé továrny Tesla, která leží na východní straně nadjezdu. Tu má soukromý investor předělat na byty či obchody. Firma se bude podílet i na přestavbě nadjezdu. „Část napojení do Tesly bude realizovat developer sám,“ uvedl primátor Martin Charvát z ANO.