Diskuze

VIDEO: Kamion přibrzdil před přechodem, chodce srazil. Řidič řešil navigaci

Chrudimská policie před několika dny uzavřela případ řidiče kamionu, který na jaře ve Slatiňanech srazil muže na přechodu. Zároveň zveřejnila video dokumentující obrovské chodcovo štěstí, který ze zdánlivě beznadějné situace vyvázl jen s odřeninami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Problém byl v tom, že řidič tahače zastavil hodně blízko přechodu a chodec mu zmizel před maskou. Neměl absolutní přehled o situaci a rozjel se zřejmě kvůli nepozornosti - nevěnování se jízdě. Naštěstí pro oba, dopadlo to vlastně velmi dobře. Z této nehody mohl být průšvih s tragickými následky. 8-o

0 0
možnosti
JT

Znovu jsem si prohlédl video.

Podle zákona, a to málokdo ví, musí řidič zastavit vozidlo, když chodec hodlá vstoupit nebo už je na přechodě - a je jedno, kde.

V obou či více směrech.

I na osmiproudovce.

Což se nedělá, pochopitelně, zdržovalo by to a pokud chodce neomezím, klidně jedu, když je na přechodu zrovna v protisměru. Ovšem je obrovská nehoráznost se alespoň nepodívat na celý přechod pro chodce v plné jeho délce. Což je tento případ.

0 1
možnosti
JG

Autor článku je zasloužilý potomek bývalého zločineckého komunistického režimu a snaží se staré pořádky vsunout do moderní doby. Což nelze - buď tak anebo tak a nic mezi tím). Bohužel, ne vše se mi dnes zamlouvá, ale dopravní předpisy a zákony se musí sjednotit, což se stalo. Máme na celém světě sjednocené dopravní značky - více méně.

Když východoevropan ze starých režimů přijel např. do USA a rozhlédl se před přechodem, dal tím najevo, že řidiče vidí, že ho pouští a dal tím najevo, že nehodlá vstoupit na přechod. Řidič v USA na to reaguje tak, že když se na něj před přechodem chodec podívá, tak sundá nohu z pedálu brzdy a šlápne na pedál plynu.

Ještě štěstí, že se Američané vyhýbají České Republice (Czeschii a také Czechně) Americký chodec před českým přechodem pro chodce, to by nešlo ;-D

1 0
možnosti
JT

Pane redaktore, vyhláška č.100 platila za minulého zločineckého komunistického režimu. Oční kontakty ;-D Absolutní přednost ;-D

Za komunistů byl přechod pro chodce jen namalovaná zebra na silnici a neznamenala vůbec nic, nikoho k ničemu nezavazovala - krom toho, že chodec byl povinen rozhlédnout.

.

Buď budeme respektovat staré komunistické zákony nebo ty dnešní, demokratické. Nic mezi tím, prosím, to by způsobilo katastrofu.

.

Podle dnešního zákona je chodec povinen se před vstupem na vozovku a do silnice nejdříve rozhlédnout.

To však neplatí na přechodu pro chodce, pro který platí zvláštní ustanovení zákona stejná, jako pro chodníky, s výjimkou vozidel s výhradní předností v jízdě, semaforů a tramvají. Chodec navíc nesmí vstoupit na vozovku a silnici, pokud je přechod pro chodce blíž, než 50 metrů !!

1 0
možnosti
JT

Pane redaktore, co na to zákon, nedopouštíte se tímto článkem nějakého přečinu?

Oční kontakt ani absolutní přednost tam není definována. Chodec podle zákona musí dát viditelně jakýmkoliv způsobe najevo, že hodlá vstoupit do vozovky. Např. tím, že se postaví před přechod. Jelikož žijeme v džungli, já používám tu verzi "jakýmkoliv způsobem například" zvednu ruku a případného nepozorného řidiče tak před přechodem zastavím. Většinou však zvedám ruku s palcem nahoru, jako že řidiči děkuji, že mi zastavil sám od sebe.

.

Řidič se má věnovat řízení, ne očním kontaktům na oči či ženské pozadí a nohy ;-D

Chodec má opravdu na přechodu a před přechodem přednost, se zákonnou výjimkou pro semafory, vozidla s výhradní předností v jízdě (sirény zvukové a světelné) a tramvaje.

Naopak, pokud chodec vstoupí do vozovky a má zelenou, pak se rozsvítí červená, musí v klidu stejnou rychlostí přechod opustit a nesmí být ohrožen ani omezen (jinak 4 body a zákaz řízení na půl roku pro řidiče, který, i když by měl zelenou a chodec červenou !!!).

.

Pokud jsou na silnici vymezovací retardéry na přechodu - tak jen proto, aby řidiči nemohli použít všechny pruhy z důvodu bezpečnosti chodců. Chodci se tam nesmí zastavovat a pouštět řidiče - přechod pro chodce může být přerušen pouze semafory, jinak musí řidič zastavit.

.

Autobusy a náklaďáky pouštím tak, že udělám krok vzad, pokynu rukou, ať jedou a tím dávám najevo, že nehodlám vstoupit do vozovky. Další vozidla za nimi už nepouštím, zvednu ruku, zastavím je a vstoupím na přechod.

1 0
možnosti
FT

V podstatě souhlasím, až na tu "rychlost chodce" - žádný zákon ani vyhláška neřeší rychlost chodců. Čili pokud vjedu na přechod na in-line bruslích nebo skejtu třeba 15 km/h a na koncu přechodu vidím obrubník, tak radši už na přechodu zpomalím, než si na jeho konci rozbít hubu.

1 0
možnosti
ML

Za starého režimu jezdila s kamiony a autobusy elita, řidičská šlechta s nájezdem statisíců kilometrů...Dneska udělají šoféra z každého, kdo má řidičák na mopeda a podle toho to také vypadá.:-/

0 0
možnosti

Na přechodu pro chodce, drtí Tatra důchodce...:-P

2 0
možnosti
MK

Paní policejní mluvčí je dobrá. Podle ní se může přecházet až auta zastaví. Jenomže tak to nefunguje. Pokud někdo přijde k přechodu, auto v dáli začne zpomalovat a chodec přesto nepřechází, tak neprojevil žádnou vůli přejít a auto v klidu přidá a pokračuje v jízdě. Není žádný důvod aby auto zastavovalo před přechodem když nikdo přejít nechce.

0 2
možnosti
JT

Pokud někdo stojí před přechodem, podle zákona tím jasně dává najevo, že na přechod vstoupí. Je nehoráznost, když před přechodem stojí staré babky, diskutují a nepřecházejí. To je riziko, staří lidé mají právo být dementní a já raději zastavím a pokynu jim, ať jdou. Pokud ne, zakřičím, ať neprovokují a jedu. Stačí.

3 0
možnosti
Foto

Chodec tam vlezl jako lama. Já lezu na přechod až když si dáme s řidičem signál, že můžu, nejsem sebevrah..... A funguje to skvěle. A ten kamion tady nezastavil, když chodec lezl na přechod tak na přechodu byl i ten kamion, tedy je chodec také na vině. Přechod je dělen středovým pásem, naprosto logické je, že se tam zastavím a znovu zkontroluji situaci.

0 6
možnosti
JT

Vy jste nebezpečná a neznalá osoba. Brzo skončíte s pokutou. V tom lepším případě.

2 0
možnosti

Chodec nemůže vstupovat na přechod, je-li auto již na něm (jako v tomto případě) nebo je-li auto těsně před přechodem a ještě nezabrzdilo. V tomto případě je na vině chodec. Chodci jsou opravdu přesvědčeni, že mají absolutní přednost a vstupují na přechod před rozjetými auty, jen aby to dokázali - ovšem k vlastní újmě. bohužel přitom přijde k újmě i řidič, protože je často odsouzen, ačkoliv nebyl na vině. Zde bych apelovala na soudy, protože pro chodce existují jasná ustanovení, která mají dodržovat. Sama jsem chodec (neřídím), ale často takové situace vidím buď z pozice chodce, nebo když s někým jedu v autě. Tento chodec se ani nerozhlídnul, nepozastavil se před druhým přechodem, když přešel první přechod, nezměnil ani rychlost. prostě šel. při zpomalení videa je vidět, že nákladní auto již má kola na přechodu, když na něj chodec vstupuje. velmi doufám, že řidič nebude odsouzen - nejel rychle, nákladní auto nelze rychle zastavit, chodec není z nákladního auta dobře vidět ve tmě, v podstatě to vypadá jako sebevražda.

1 4
možnosti
FT

A přesně takoví jsou schopní ukázat na viníka chodce, který vběhnul na přechod na zeleného panáčka a odbočující auto ho srazí.

Časem se tu třeba objeví informace, koho policajti označili jako viníka - jestli řidiče nebo toho chodce.

1 0
možnosti