Řidiči mířící z Pardubic do Hradce Králové musí v těchto dnech počítat s posledním omezením, které je spojeno se stavbou třetího patra estakády na R35.
Nad takzvanou Hradubickou silnicí I/37 spojující obě krajská města silničáři rozebírají „střechu“, která komunikaci chránila před případným pádem materiálu z budovaných mostů. Motoristé jsou tak naváděni na okružní křižovatku ve druhém patře.
Na 1100 metrů dlouhé stavbě zbývají dokončit například poslední metry montáže zábradlí a svodidel. Ve středu položí silničáři zbývající vrstvu nového asfaltového koberce na jedné z ramp.
„Chybí pouze jediný úsek obrusné vrstvy. Po položení této nejvrchnější vrstvy bude pokládka kompletní,“ uvedl stavbyvedoucí ze společnosti Skanska František Groulík.
Technika stavebních firem zmizela v nedávném období zpod mostů na počátku úseku. Místo bagrů, nákladních aut a stavebních buněk už je úhledně upravený terén. Ten zbývá ještě srovnat na konci estakády, kde pracovníci instalovali na spodek stometrového náspu černou plastovou síť.
Estakáda na R35 v OpatovicíchVíce než kilometr dlouhá mostní estakáda měla podle prvotních plánů začít růst už v roce 2010, ale po dvou měsících byly práce na pokyn tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty zastaveny. Stroje se na staveniště vrátily až v červnu roku 2013. Úsek končí na dvanáctimetrovém náspu, který za mosty pokračuje dále do polí v délce 100 metrů. |
„Jedná se o protierozní geobuňky, které ochrání patu svahu v případě vylití Labe, a to až do výše úrovně stoleté vody,“ popsal Groulík.
V příštím týdnu silničáři otestují nosnost, jelikož na mostech budou probíhat zatěžkávací zkoušky. Veškeré práce mají silničáři stihnout do Vánoc.
Poté silnice zůstane opuštěná kvůli tomu, že navazující úsek „pětatřicítky“ směrem k Časům je stále teprve ve stádiu přípravy. I kvůli tomu nebudou mít nové mosty zcela kompletní vybavení. Vedle protihlukových stěn bude stavba dočasně ochuzena i o dopravní značení, a to jak vodorovné v podobě čar, tak i svislých značek.
„Dopravní značení není součástí této stavby,“ dodal Groulík.