Diskuze

Litomyšl chce u dálnice D35 vysadit pás zeleně, který ztlumí hluk

Radní v Litomyšli chtějí oddělit budoucí dálnici D35 od města stromy a zelení. Plánují, že kvůli tomu vykoupí některé vhodné pozemky. Na středeční tiskové konferenci o tom informoval místostarosta Litomyšle Josef Janeček z ODS.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J36i86ř14í 26F20o37g16e66l

6. 10. 2017 9:58

Nechtějí ji ani vidět, ani slyšet.....

A co používat, to ji budou?:-P

0 3
možnosti

Dobré rozhodnutí.

Jen by si to neměl zajišťovat "postižený" (Litomyšl), ale mělo by to být (minimálně jako spolu-podíl) součástí stavby.

Zdá se mi logické, že když stavím a měním poměry v krajině, tak se je snažím nějak korigovat. Tedy spíše morální - na logiku bych nesázel.

0 2
možnosti

Takhle se má přistupovat ke stavbám ve veřejném zájmu. Nikdy je nejde naplánovat tak, aby jejich vedení krajinou vyhovovalo všem. Vždycky nějaká varianta se musí vybrat, byť třeba některé obci vyhovuje méně, jiné více, tak zmírnit její negativní vlivy výsadbou zeleně apod. místo neustálého odporu proti stavbě je cesta. Na rozdíl od toho co tady předvádějí některé ekoteroristické spolky a naše vláda s nimi nechce zatočit.

5 1
možnosti

Až na to, že "ty ekoteroristické spolky":

1.) u D8 prosazovaly místo (JAK SE DÁVNO PROKÁZALO) JEJÍHO REALIZOVANÉHO NEVHODNÉHO POSTAVENÍ ÚZEMÍM S NESTABILNÍM PODLOŽÍM vedení kolem Mostu = regionem se špatnou dostupností a hlavně vysokou mírou nezaměstnanosti, která by se právě mohla snížit tzv. přilákáním investorů/zaměstnavatelů díky výraznému zlepšení dostupnosti!

2.) právě u dříve R35 = dnes D35 byly 1., kteří ji nechtěli vést (podle plánu ŘSD/státu) kopcovitým terénem kolem České Třebové, ale nížinou jíž vede současná I/35 = kolem Lytomyšle, Svitav apod.!

= V ČR JSOU NÁKLADY NA 1KM DÁLNIC VYŠŠÍ NEŽ V NĚMECKU S VYŠŠÍMI MZDOVÝMI NÁKLADY, COŽ JE OBHAJOVÁNO VEDENÍM NAŠICH DÁLNIC SLOŽITÝM KOPCOVITÝM TERÉNEM, ALE PROČ JE JÍM VEDENÍ DÁLNIC VŮBEC NAVRHOVÁNO, KDYŽ MINIMÁLNĚ V 1/2 PŘÍPADŮ EXISTUJE MOŽNOST JEJICH VEDENÍ JEDNODUŠŠÍM TERÉNEM = LEVNĚJŠÍ VARIANTOU?

Já to vím - PENÍZE, PENÍZE ATD., protože dálnice navrhují firmy, které věří, že je budou projektovat až do tzv. konce (stavebního povolení + následně stavební dozor), a cena za tyto jejich práce je hodnocena v % dle realizačních nákladů stavby = čím složitější, a tedy dražší stavbu navrhnou, tím více sami dostanou peněz !!

= PROČ SI OBČANÉ/DAŇOVÍ POLATNÍCI ČR NECHAJÍ UVEDENÉ LÍBIT?

ASI NECHÁPOU, ŽE I KDYŽ DÁLNICE MAJÍ NORMU NA MAXIMÁLNÍ SKLON A POLOMĚRY ZATÁČEK, TAK PŘI JEJICH POUŽITÍ STEJNĚ SAMI SPOTŘEBUJÍ VÍCE POHONNÝCH HMOT, JSOU-LI TY DÁLNICE VEDENY KOPCOVYTÝM TERÉNEM PO "HRANICI" SVÉ NORMY NEŽ, KDYŽ VEDOU ÚDOLÍM/NÍŽINOU S MINIMÁLNÍMI PŘEVÝŠENÍMI !

= PROČ TZV. STARÁ BENEŠOVSKÁ SILNICE VEDE OD PRAHY NÍŽINOU KOLEM KAMENICE, ALE STŘEDOČESKÝ ÚSEK D3 JE NAVRHOVÁN KOPCI KOLEM JÍLOVÉHO U PRAHY ? BYLI BLBÍ NAŠI PŘEDCI NEBO JSME MI ?

0 0
možnosti

Fajn, to vypá, že se povedlo dotáhnout ke zdránému konci.

Jen doufám, že nějakéh mamlasa nenapadne stavět protihlukové stěny na patě násypu, co nejblíž obci při kraji pozemku vykoupeného nad rámec nutných záborů.

1 0
možnosti

konečně konstruktivní jednání R^

9 0
možnosti

Presne; chteji to mit lepsi, tak je to bude neco stat, ale stavba nebude stat a spokojeny bude i stat :-)

4 0
možnosti